Business Hi-Tech

Microsoft ii va plati pe utilizatorii care folosesc Windows Live

23.05.2008, 21:45 13

Microsoft Corp., cel mai mare producator de software, a anuntat in decursul acestei saptamani lansarea unui nou serviciu ce returneaza clientilor o parte din banii folositi pentru a cumpara diverse produse, insa doar daca acestea sunt identificate prin intermediul motorului de cautare Windows Live, scrie presa internationala.
Noul serviciu denumit Windows Live Cashback este cea mai recenta incercare a gigantului american de a-si face motorul de cautare online mai popular printre utilizatori.
Windows Live se afla la mare distanta pe locul trei intr-un top al celor mai frecventate motoare de cautare web. Google ocupa locul unu, fiind secondat de Yahoo!.
"Acest serviciu le va oferi utilizatorilor un motiv de a alege sa utilizeze un motor de cautare sau altul", a declarat presedintele companiei, Bill Gates, in cadrul unei conferinte.
Cautarea online este privita de Microsoft ca fiind o componenta esentiala in dezvoltarea unei strategii profitabile de advertising. Producatorul software american urmareste modelul Google, ce prin plasarea de reclame de tip text alaturi de rezultatele unei cautari, a devenit lider pe piata de publicitate online.
Astfel, cautarea unui produs prin intermediul Windows Live va afisa paginile web ale retailerilor ce ofera acel produs. Utilizatorul care va cumpara acel bun de pe site-ul respectiv va primi o reducere de pana la 30 la suta din pretul platit.
Pentru a beneficia de acest serviciu, consumatorii vor trebui sa isi deschida un cont gratuit pe Windows Live, iar returnarea procentului respectiv se va face dupa o perioada de 60 de zile.
Gates a mai declarat ca Microsoft va incheia parteneriate cu mai mult de 700 de retaileri, printre care eBay Inc., Barnes & Noble, Sears sau Home Depot Inc.
Modul de plata al publisherilor pentru spatiul de advertising pus la dispozitie de gigantul american va fi unul bazat pe modelul plata per achizitie, adica acestia vor plati doar pentru acele reclame ce au adus comenzi.
Actuala formula de plata este aceea in care publisherii platesc pentru fiecare accesare a reclamelor lor. "In momentul in care putem cunoaste utilizatorul, comportamentul acestuia, dispunem de posibilitatea de a-i oferi exact acele informatii de care are nevoie. Astfel vom imbunatati radical modul de cautare pe internet", a adaugat Bill Gates.
Efortul companiei din Redmond, Washington, de a-si majora cota de piata a condus la incercarea de a prelua Yahoo! Inc. Desi compania de servicii web a refuzat oferta Microsoft de 47,5 miliarde de dolari in urma cu cateva saptamani, reprezentantii producatorului de software au precizat ca recent au oferit Yahoo! o oferta alternativa.
Potrivit unor surse neoficiale, gigantul american intentioneaza sa achizitioneze motorul de cautare al Yahoo! si astfel sa dispuna de un pachet de actiuni minoritar al Yahoo!.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO