Business Hi-Tech

Microsoft vrea sa domine piata de 34,2 mld. euro a solutiilor de comunicatii pentru companii

28.06.2006, 19:06 15

Microsoft se va alia cu Nortel Networks si alti producatori de echipamente de telecomunicatii pentru a a acapara o cota cat mai mare din piata solutiilor de comunicatii pentru companii, care a fost evaluata la 43 miliarde dolari (34,2 miliarde euro), scrie presa internationala.
In parteneriat cu LG Electronics, Nortel va produce si va vinde telefoane pentru desktop-uri, (PC-uri de birou) ce vor putea accesa Internetul, precum si o noua aplicatie software de la Microsoft. Oficialii celor trei companii au declarat ca tehnologia va fi disponibila in prima jumatate a anului viitor.
In acest moment, majoritatea afacerilor apeleaza la mai multe companii pentru serviciile de telefonie, email sau mesagerie instantanee, iar Microsoft spera sa aduca toate aceaste servicii sub umbrela noului sau software conectat la Internet.
Oficialii Microsoft au aratat in cadrul unei demonstratii ca software-ul poate permite utilizatorului sa efectueze telefoane prin intermediul Internetului si sa vada care dintre contactele din lista utilizatorului sunt disponibile prin mesageria instant, email sau voce. "PC-ul va inlocui mai vechea si mai putin functionala experienta a telefonului", a declarat Jeff Raikes, presedintele diviziei business Microsoft.
Analistii sunt de parere ca Microsoft trebuie sa adauge functii de comunicare si software-uluii traditional produs de companie, precum Windows, Office sau Microsoft Exchange, pentru a incuraja cererea pentru noua tehnologie.
Prin noua sa strategie, Microsoft se alatura altor jucatori din piata de telecomunicatii, precum Cisco Systems, care au incercat sa unifice diferite metode de comunicare.
Printe alte companii producatoare de echipamente ce vor sustine strategia Microsoft se numara Samsung Electronics, Tatung, GN Netcom, Logitech, Tatung. Aceastea vor pune la dispozitia consumatorilor diverse echipamente compatibile cu noul software Microsoft - de la telefoane fara fir pana la webcam-uri. Spre exemplu, Nortel si LG au format un joint venture anul trecut, care, pe langa producerea de telefoane pentru piata Asiatica, va dezvolta o tehnologie de videoconferinta ce va rula pe sistemul de operare Windows.
In orice caz, daca este sa ne luam dupa istoria Microsoft si a PC-urilor, analistii sunt de parere ca partenerii Microsoft nu trebuie sa lase compania americana sa devina prea puternica si in acest domeniu. "Avem o alianta destul de puternica cu Microsoft si stim de aceasta noua strategie de ceva timp", a declarat Barry O'Sullivan, vicepresedintele diviziei de comunicatii IP Cisco, companie ce are peste 9 milioane de utilizatori ai telefoniei IP (Internet Protocol). "Ne suprapunem in unele zone, dar cele mai multe lucruri sunt complementare", a adaugat el.
Dar mai intai Microsoft trebuie sa dezvolte o aplicatie suficient de puternica si cu priza la public care sa completeze viziunea strategiei. "Piata de comunicatii este extrem de fragmentata si include tehnologii precum email, voce, video, mesagerie instant", a declarat Zig Serafin, directorul general al diviziei Microsoft ce raspunde de noua strategie. "Intr-un fel, nu exista nici un competitor mare. Alte companii au abordari foarte diferite. A noastra este sa aducem puterea si inovatia software-ului pe desktop-urile tuturor", a adaugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO