Business Hi-Tech

Miliardarul Carlos Slim inchide lantul CompUSA

10.12.2007, 16:57 17

Miliardarul mexican Carlos Slim a anuntat ca va parasi piata de electronice de consum din Statele Unite, inchizand ultimele magazine de profil CompUSA, in care a investit circa 2 mld. $ (1,36 mld. euro), scrie presa internationala.
Oficialii CompUSA, care opereaza pe piata americana de 23 de ani, au anuntat ca firma de lichidare si restructurare Gordon Brothers Group se va ocupa de vanzarea pe bucati a companiei. Aspectele financiare ale tranzactiei nu au fost facute publice.
Ultimele 103 magazine CompUSA vor ramane deschise pana la sfarsitul anului sub supravegherea Gordon Brothers, care va negocia si vanzarea proprietatilor imobiliare si a altor bunuri. Reprezentantii CompUSA au mai precizat ca doua firme de avocatura au fost angajate pentru a reprezenta creditorii.
Carlos Slim, 67 de ani, cel mai bogat om din America Latina, a preluat CompUSA in anul 2000, insa nu a reusit sa reziste competitiei puternice din partea rivalilor Best Buy si Walmart.
CompUSA a inregistrat anul trecut vanzari de aproximativ 4 mld. dolari (2,73 mld. euro), insa, in urma inchiderii a peste jumatate din numarul total de magazine incepand cu luna februarie a acestui an, nivelul veniturilor in 2007 este asteptat sa scada la circa 1,5 mld. dolari (1,02 mld. euro). Analistii au mai precizat ca afacerea nu a fost profitabila in ultimii ani.
Slim, presedintele Telefonos de Mexico, care controleaza circa 90% din totalul de 20 de milioane de linii telefonice fixe din Mexic, a intrat prima data in businessul de electronice de consum din Statele Unite in anul 1999, atunci cand a achizitionat un pachet minoritar (14%) la CompUSA. Un an mai tarziu, a cheltuit 800 mil. dolari (546,7 mil. euro) pentru delistarea companiei.
CompUSA a fost infiintata sub numele "Soft Warehouse" in 1984, in Dallas, de catre Mike Henochowicz si Errol Jacobson. Compania si-a deschis primul magazin in 1985, iar in 1991 si-a schimbat numele in CompUSA.
Desi afacerile dadeau semne de revenire in 2003, atunci cand CompUSA a preluat lantul de electronice The Good Guys, firma a avut de infruntat o competitie intensa timp de mai multi ani, initial din partea producatorilor de PC-uri care vand direct consumatorilor finali (precum Dell) si recent din partea lanturilor de magazine de electronice de consum, Best Buy si Wal-Mart avand oferte mai variate si preturi mai scazute, in special pentru televizoarele cu ecran plat.
Ca urmare, CompUSA a purtat discutii cu rivalii sai pentru a vinde parti ale afacerii de retail, potrivit unor surse apropiate companiei.
"Discutiile privind vanzarea unor magazine din anumite piete-cheie, precum si a diviziei de suport tehnic sunt deja in derulare", a confirmat un purtator de cuvant al CompUSA. Aceleasi surse au precizat ca firma a purtat discutii cu Tiger Direct, o divizie a producatorului de PC-uri Systemax, precum si cu Micro Electronics.
La inceputul anului 2003, Slim a anuntat ca intentioneaza sa vanda CompUSA, ?daca va dori cineva sa cumpere compania". In acelasi an, el a facut o oferta ostila de preluare a lantului Circuit City pentru 1,5 mld. dolari (1 mld. euro), dupa ce a achizitionat initial o participatie de 9,2% la companie.


Se inchide dupa 23 de ani

CompUSA, retailerul american de computere preluat de catre miliardarul mexican Carlos Slim din anul 2000, isi va inchide ultimele magazine anul acesta

Compania opereaza pe piata americana de 23 de ani, insa nu a reusit sa reziste in fata competitiei intense din partea unor rivali precum Best Buy si Walmart

CompUSA a raportat venituri de 4 mld. $ in 2006, insa nivelul este asteptat sa scada la 1,5 mld. $ anul acesta

In 2003, Slim a anuntat ca intentioneaza sa vanda CompUSA, "daca va dori cineva sa o cumpere"

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO