Business Hi-Tech

Mini-blogurile fac senzatie pe Silicon Valley

27.03.2007, 18:42 16

Un nou serviciu de mini-blogging pentru telefoane mobile a facut valuri prin Silicon Valley, iar unii experti estimeaza ca fenomenul ar putea atinge amploarea YouTube sau MySpace, scrie Financial Times.
In ultimele doua saptamani, Twitter a intruchipat extravaganta caracteristica unei afaceri de succes pe Internet. Jonathan Schwartz, directorul executiv al Sun Microsystems, a descoperit Twitter la sfarsitul saptamanii trecute, numindu-l ultimul hit al generatiei de aplicatii post-YouTube, care au potentialul de a atrage un public numeros.
"Internetul a devenit atat de comercial, incat fenomenele sociale pot demara aproape instantaneu", a declarat Schwartz. Sugerand ca fenomenul Twitter nu ar trebui ignorat, acesta a adaugat: "YouTube parea un serviciu amuzant pana cand cineva (Google - n.r.) a platit 1,65 mld. dolari (1,28 mld. euro) pentru el".
Ross Mayfield, intreprinzator in Silicon Valley, considera ca Twitter este prima aplicatie care a reusit sa agite masele de la aparitia Flickr - popularul site de partajare a fotografiilor, achizitionat de Yahoo! in 2005. "Nu cred ca va fi urmatorul YouTube, dar cred ca va fi adoptat la scara larga", a adaugat Mayfield.
Utilizatorii Twitter au posibilitatea de a transmite mesaje scurte (maxim 140 de caractere, similar cu serviciul SMS), care pot fi vizionate pe site-ul Twitter, folosind un PC sau un telefon mobil.
Desi a fost lansat vara trecuta, serviciul a inceput sa se raspandeasca la mijlocul lunii martie, dupa ce a fost adoptat de pasionatii de tehnologie care au participat la conferinta South by Southwest din Texas. Pe masura ce oameni precum Mayfield au promovat serviciul pe blog-urile personale, interesul s-a raspandit rapid printre jucatorii principali din Silicon Valley.
In urma cresterii popularitatii, numarul de mesaje postate pe site a escaladat de la 20.000 la 70.000 de mesaje pe zi, a declarat Biz Stone de la Obvious, compania care a lansat serviciul Twitter. Conform HitWise, firma care masoara traficul pe Internet, numarul de utilizatori ai serviciului a crescut cu 55% in saptamana ce a urmat conferintei.
Tot in urma acestei evolutii, serverele folosite de Twitter au devenit mult mai solicitate, iar serviciul este in prezent "foarte lent", a precizat Stone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO