Business Hi-Tech

Multimedia pe mobil: mai mult investitii decat profit

22.03.2006, 00:00 9

Tot mai multi utilizatori de telefoane mobile din intreaga lume considera ca nu este cazul sa bage mana mai adanc in buzunare pentru continutul multimedia accesibil de pe mobile - melodii, clipuri video, stiri sau jocuri -, iar furnizorii acestui tip de produse, care isi continua achizitiile strategice in domeniu, ar putea fi obligati sa-si schimbe modelul de afaceri din acest motiv, conform unui studiu al companiei de consultanta KPMG.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 3.600 de utilizatori de telefoane mobile din toata lumea, una dintre tendintele relevate fiind aceea ca 40% dintre respondenti nu au in plan sa plateasca mai mult decat in prezent pentru a beneficia de continut multimedia pe mobile, scrie Financial Times.

Aceasta tendinta a inceput sa fie resimtita tot mai puternic, in special pe pietele dezvoltate, cum ar fi Asia, unde tehnologia si serviciile de multimedia pe mobil sunt mai avansate decat in alte regiuni, scrie presa internationala. Acelasi comportament din partea utilizatorilor in ceea ce priveste continutul multimedia pe mobil va fi intalnit si in Europa si in SUA incepand cu acest an, sustin analistii KPMG.

In general, utilizatorii nu vor sa plateasca mai mult tocmai pentru tipurile de continut multimedia pe care le prefera si pe care le utilizeaza in mod obisnuit, conform studiului KPMG.

Spre exemplu, utilizatorii din Asia, care folosesc cel mai mult telefonul mobil pentru a asculta muzica, prefera sa plateasca mai putin pentru acest serviciu, scrie Financial Times. La fel se intampla si in cazul multor utilizatori din Europa si SUA, acestia fiind insa mai interesati de continut informational.

Motivul? O mare parte a continutului multimedia este disponibil gratuit, pe Internet, daca nu sunt luate in calcul taxele de conectare la internet si abonamentul lunar, in timp ce serviciile de continut pe mobil presupun costuri mult mai mari, conducand la o crestere semnificativa a facturilor de telefon, crestere pe care utilizatorii incearca sa o evite, scrie Financial Times.

"Companiile care ofera servicii de continut multimedia pe mobil gresesc atunci cand considera ca aceste servicii contribuie doar la cresterea veniturilor", a spus Sean Collins, presedinte KPMG pe divizia de comunicatii mobile. "Situatia ar trebui privita si prin alta perspectiva: serviciile de multimedia ajuta o companie sa-si formeze o baza de clienti mai stabila, atragand astfel si companii de publicitate si comert online, interesate de acelasi segment de clienti", a mai spus acesta, citat de Financial Times.

Cu toate acestea insa, un numar tot mai mare de companii investesc pentru a-si imbunatati oferta de continut multimedia si de alte servicii wireless si incearca sa adopte diferite strategii de piata prin care sa-si mareasca veniturile, scrie presa internationala.

Aceste companii pun miza pe faptul ca se estimeaza ca multimedia pe mobil, impreuna cu continutul distribuit prin Internet, va aduce cea mai mare crestere a profiturilor companiilor din domeniu in urmatorii cativa ani, conform studiului KPMG. anca.arsene@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO