Business Hi-Tech

Nokia se concentreaza puternic pe multimedia

28.09.2007, 19:21 12

Nokia a anuntat ieri primul sau portal multimedia, ce urmeaza sa debuteze online la sfarsitul acestui an. Denumit ovi (poarta in finlandeza), portalul va gazdui cateva servicii printre care magazine online de muzica, jocuri si harti utilizate in aplicatia Nokia Maps.
Portalul va fi accesibil utilizatorilor de telefoane avansate sub acest brand, cum ar fi modelele din seria N, sau din computer. Prin ovi Nokia incearca sa-si fructifice suprematia drept cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, prin vanzarea de continut multimedia direct catre clientii fideli. "Tendinta industriei este de a integra experiente web, iar Ovi reprezinta viziunea Nokia in ceea ce priveste convergenta dintre internet si industria mobilitatii. Nokia este cea mai mare companie de telefoane mobile din lume", a afirmat Olli-Pekka Kallasvuo, director executiv si presedinte al Nokia.
Oficialii companiei au precizat ca magazinul de muzica digitala Nokia Music Store le va oferi utilizatorilor milioane de melodii ale unor artisti renumiti, productii ale caselor de discuri independente si creatiile artistilor locali din intreaga lume.
Melodiile vor putea fi descarcate direct in telefonul mobil sau pe computer. O piesa va costa 1 euro, iar pretul unui album va incepe de la 10 euro. Va exista si optiunea de redare a muzicii online, iar un abonament lunar pentru acest serviciu va costa 10 euro.
Nokia N-Gage, brand-ul sub care finlandezii au lansat in trecut doua telefoane destinate jocurilor, a evoluat intr-un magazin de jocuri din care impatimitii gaming-ului vor putea descarca direct pe telefonul mobil creatii ale Electronic Arts si Gameloft printre care "Asphalt 3: Street Rules", "Brothers In Arms" si "The Sims 2 Pets". Prin Nokia Maps, utilizatorii au la dispozitie harti rutiere din peste 150 de tari din toata lumea si ghiduri turistice digitale ale unor orase.
In plus, Nokia a pus in vanzare o serie limitata de telefoane mobile sub marca Vertu, proiectate in colaborare cu Ferrari, care va fi comercializat prin magazinele proprii din Londra, Paris, Hong Kong si Singapore la pretul de 18.000 de euro. Vertu, divizia de produse de lux a grupului finlandez, a realizat telefonul Ascent Ferrari 60 pentru a celebra a 60-cea aniversare a producatorului de automobile Ferrari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO