Business Hi-Tech

Noua companii se lupta pentru o noua licenta de telefonie mobila

07.07.2008, 20:25 20

Operatorii telecom RCS&RDS, Romtelecom, dar si Saudi Oger, grupul arab care a cumparat anul acesta 50% din Telemobil/Zapp, se numara printre cele noua companii care au achizitionat vineri caietul de sarcini pentru acordarea unei noi licente de comunicatii mobile in benzile de frecvente 410-415/420-425 MHz.
Celelalte sase firme care au achizitionat caietul de sarcini sunt POSTelecom Network, Cobalt IT, NetPoint, Digi Tavkoslesi Es Szolgaltato, Asesoft International, integratorul de sisteme si solutii de automatizare controlat de catre omul de afaceri Sebastian Ghita, precum si Tactical Networks, un fond ceh de investitii sustinut de compania chineza Zhongxing Telecommunication Equipment (ZTE), care a preluat o participatie de 80% la societatea First Project (fosta POSTelecom) pentru 5 mil. euro.
"Acordarea licentei va contribui la cresterea concurentei pe piata de comunicatii, la utilizarea mai eficienta a spectrului de frecvente si va crea posibilitatea de a acoperi cu servicii de comunicatii zonele rurale in care operatorii existenti nu furnizeaza servicii de acces la internet si telefonie", a mentionat autoritatea de reglementare ANRCTI.
Piata de telefonie mobila depaseste 3 miliarde de euro pe an, fiind dominata de Orange si Vodafone. Pe locul trei se afla Cosmote, iar in toamna acestui an se asteapta intrarea operatorilor RCS&RDS si Zapp. In acest moment sunt 25 de milioane de clienti pe telefonie mobila cu o rata de penetrare de peste 100%.
Castigatorul noii licente va fi anuntat pe 8 septembrie, a precizat ANRCTI.
Licitatia vizeaza acordarea unei licente nationale de utilizare a frecventelor radio in vederea furnizarii de retele de date si servicii de comunicatii electronice mobile in benzile de frecvente 410-415/420-425 MHz.
Ofertele depuse vor fi evaluate in functie de capacitatea financiara (de exemplu, cifra de afaceri si rata profitului in ultimii trei ani, disponibilitatea financiara pentru investitii in realizarea si operarea retelei sau cuantumul total al investitiei), fezabilitatea comerciala (planul de marketing, data lansarii comerciale a serviciilor minimale), specializarea si experienta (spre exemplu, vechimea in operarea retelelor publice de comunicatii electronice si in furnizarea de servicii de profil).
Alte criterii luate in considerare sunt: fezabilitatea tehnica (serviciile optionale propuse, numarul de statii de baza instalate) si acoperirarea propusa pentru cele trei faze de instalare a retelei (drumuri de interes national si judetean si suprafetele care vor fi acoperite in cele trei faze).
Cerintele minimale pentru lansarea serviciilor de acces la internet in banda larga sunt acoperirea a cel putin 2.500 de kilometri de drumuri nationale europene pana la data de 31.12.2013, acoperirea a cel putin 55% din teritoriul tarii pana la aceeasi data si acoperirea a 100 de orase, cu maximum 50.000 de locuitori, pana la termenul limita mentionat.
Initial, autoritatea de reglementare a anuntat ca licitatia se va incheia pana la 31 iulie, odata cu stabilirea castigatorului licentei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO