"Aduc la Microsoft România experienţa lucrurilor care s-auîntâmplat pe alte pieţe din regiune, astfel că pot prevedea căpiaţa va evolua la un moment dat spre anumite direcţii", a spus,la prima sa întâlnire cu presa, Ronald Binkofski, polonezul care apreluat la începutul acestei săptămâni subsidiara locală agigantului software american. "România este avansată pe unelesegmente - cum este cel al internetului de mare viteză, unde esteînaintea Germaniei sau Poloniei din unele puncte de vedere, dareste încă în stadii incipente de dezvoltare în alte zone. Potestima unele posibile direcţii de evoluţie."
Binkofski spune că era la curent cu planurile de retragere alelui Călin Tatomir de mai mult timp, astfel că numirea în funcţia deCEO în România nu a fost în surpriză. El a declarat că este lacurent cu situaţia de pe piaţa locală, atât din vizitele făcuteanterior aici în interes de business, cât şi din discuţiile avuteîn cadrul echipelor de management regionale ale Microsoft. "Nuam deocamdată în plan nicio schimbare, voi avea nevoie de un timppentru a intra în detalii. Sper că voi avea un mandat de cel puţintrei ani aici. Esenţial este că găsesc o organizaţie foarte bună,schimbată în mandatul lui Călin, pe care trebuie să o ajut săevolueze." Tatomir declara ieri că una dintre cele mai importanterealizări ca şef al Microsoft a fost schimbarea mentalităţii dinorganizaţie. "Când timp de 12 ani totul merge bine într-ocompanie şi nimeni nu este dat afară, mentalităţile se aşazăîntr-un anumit fel."
Binkofski se autocaracterizează ca un manager "foarte direct,căruia nu-i place să irosească vorbele, orientat spre rezultate",fără a fi însă o persoană dură. "Nu ştiu dacă am un stil diferitfaţă de Călin, urmează să aflu din discuţiile cu oamenii."
În altă ordine de idei, noul şef al Microsoft le-a spusjurnaliştilor că se simte confortabil în Bucureşti şi în România,ţară în care nu a călatorit doar în interes de business, ci şiatunci când era copil, în vacanţă la mare, în anii '80. "Îmi aducaminte doar cuvintele «hidrobicicletă» şi «îngheţată»." Binkofskiare în plan să se mute în Bucureşti împreună cu soţia până lafinele anului.
Înainte de a veni în România, Binkofski era director de marketing,business şi operaţiuni al Microsoft Polonia.
Vodafone:
Vânzările de smartphone-uri se dublează într-un an
Piaţa de telefonie mobilă din România rămâne una "dificilă" pefondul contextului economic nefavorabil, dar vânzările desmartphone-uri s-ar putea dubla într-un an de zile până la 20% dinpiaţă, a declarat Karsten Wildberger, directorul comercial alVodafone România. Compania a lansat ieri pe piaţa locală, lapreţuri care pornesc de la 129 de euro, LG Optimus 7 - primul mobilcu sistemul de operare Microsoft Phone 7. Mobilul are ecranmultitouch de 3,8 inchi, procesor de 1 GHz şi cameră foto de 5mp.
Romtelecom:
Lansează servicii unificate IT&C pentru firme
Romtelecom, numărul unu pe telefonie fixă, a lansat ieri, înparteneriat cu Microsoft şi compania Central Europe On Demand,servicii de comunicaţii şi IT unificate, care le permit clienţilorpersoane juridice să îşi diminueze cheltuielile IT&C. DenumitMyOffice, serviciul are preţuri pornind de la 2,5 euro şi oferăfuncţii precum mesagerie instantanee între angajaţi pe echipamentefixe sau mobile, conferinţe audio, video şi web, dezvoltare desite-uri web şi spaţii de lucru comune, e-mail mobil, calendar,partajare a sarcinilor comune şi a fişierelor şi controluldocumentelor. George Makowski, director comercial business alRomtelecom, estimează că soluţia MyOffice poate aduce firmeloreconomii de până la 40%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels