Business Hi-Tech

Noul motor de cautare al Microsoft vrea sa atace slabiciunile Google

31.05.2009, 17:55 442

Bing, noul motor de cautare pe care gigantul software Microsoft il va lansa in cateva zile, incearca sa-si faca loc pe piata speculand punctele slabe ale Google, numarul unu de pe piata motoarelor de cautare, scrie presa internationala. Conceptul in jurul caruia este dezvoltat Bing, cunoscut initial sub numele de cod Kumo, este livrarea de informatii sigure, organizate astfel incat sa poata fi vizualizate cu usurinta, usurand astfel decizia utilizatorilor, spun oficialii Microsoft.

Una dintre noutatile cheie aduse de Bing este modul de organizare al rezultatelor cautarii pe internet dupa cuvinte-cheie, schimbare care ar trebui sa ajute utilizatorii sa depaseasca problemele pe care le ridica numarul urias de rezultate pe care il livreaza motoarele de cautare.
Pentru a oferi o perspectiva diferita fata de Google, Bing va organiza rezultatele unei cautari dupa criterii logice si nu dupa popularitate. Spre exemplu o cautare dupa numele retailerului "Home Depot" va aduce mai multe tipuri de rezultate, care vor fi impartite in categorii, printre care "adresa magazinelor Home Depot", "locuri de munca libere la Home Depot" sau "cupoane de reduceri la Home Depot". Rezultatul care este considerat cel mai apropiat de termenii de cautare introdusi de utilizator sunt plasati in centrul ecranului. De asemenea, Bing ofera automat rezultate ale unor cautari dupa termeni apropiati, precum Walmart, care sunt accesibili printr-un click.
O cautare pe Google dupa Home Depot aduce in esenta aproape aceleasi informatii, dar modalitatea de organiziare a rezultatelor este radical diferita, Microsoft castigand la capitolul usurinta in a identifica informatiile.
Microsoft, care ocupa locul trei la capitolul motoare de cautare, la o mare distanta de Google si Yahoo!, va incerca initial sa dezvolte Bing pe patru mari segmente de cautare a informatiilor pe net, respectiv cumparaturi, calatorii, sanatate si companii locale.
Pe segmentul de cumparaturi, spre exemplu, o cautare dupa camere foto digitale ii va aduce utilizatorului o lista de rezultate care va include comparatoare de preturi, recenzii ale aparatelor, fotografii si specificatii.
Utilizatorii vor putea tria rezultatele dupa diverse specificatii ale camerelor foto si ar putea obtine si discounturi la achizitie, daca vor cumpara de la retaileri cu care Microsoft a incheiat parteneriate.
Si in domeniul cautarii informatiilor legate de sanatate, Bing propune o strategie diferita. Site-ul va prezenta doar rezultate de la "surse de incredere", nu texte scrise de "baietei de 13 ani", avand in vedere sensibilitatea acestui tip de date.
Wall Street Journal noteaza insa ca strategia ar putea ajuta Microsoft doar pentru putin timp, atata vreme cat Google sau Yahoo! ar putea duplica fara mari probleme facilitatile Bing. "Motoarele de cautare au o lunga istorie in a-si copia unele altora schimbarile intervenite in interfata cu utilizatorii", noteaza publicatia americana.
Google este cel mai utilizat motor de cautare si in acelasi timp cel mai accesat site din Romania, conform datelor Alexa Internet, o companie detinuta de Amazon.com, cel mai mare retailer online din SUA.
Motorul de cautare actual al Microsoft Live.com ocupa locul 32 in topul celor mai vizitate site-uri din Romania.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO