Business Hi-Tech

O noua arma in lupta impotriva pirateriei web

20.02.2007, 19:36 22

In lumea digitala a schimbului liber de fisiere, companiile media incearca sa reia controlul asupra filmelor, emisiunilor TV, muzicii si este posibil sa fi gasit un nou aliat in lupta impotriva pirateriei, scrie New York Times.
Noua arma tehnologica este o aplicatie care poate recunoaste continutul fisierelor, facand posibila identificarea materialelor cu copyright. Aceasta inovatie ar putea rezolva una din cele mai mari probleme ale industriei de divertisment - fisiere audio si video incarcate pe Internet fara permisiune.
Saptamana trecuta Vance Ikezoye, directorul executiv Audible Magic din Statele Unite, a demonstrat tehnologia descarcand un videoclip de doua minute de pe YouTube si incarcandu-l in noul sistem de recunoastere video. Clipul - practic lipsit de culoare si dublat in limba chineza - pare sa fi fost inregistrat cu o camera video de slaba calitate intr-o sala de cinema intunecata. Insa software-ul de filtrare a continutului a reusit sa-l identifice ca fiind scena de antrenament cu sabii plasata la 49 minute si 37 secunde de la inceputul productiei "Kill Bill: Vol. 2".
Industria de divertisment incearca sa oblige companiile ce opereaza pe Internet sa adopte tehnologia. Site-ul de networking social MySpace, detinut de News Corporation, a declarat saptamana trecuta ca va apela la sistemul dezvoltat de Audible Magic pentru a identifica materiale cu copyright de pe propriile pagini. Insa nu toata lumea se grabeste sa adopte noua moda.
Site-ul YouTube, achizitionat de Google anul trecut, este principalul absent.
Executivi ai companiilor media precum NBC si Viacom au criticat Google pentru intarziere. Spre inceputul lunii, Viacom a cerut YouTube sa renunte la 100.000 de clipuri video care contineau emisiuni si clipuri video de pe MTV sau extrase din "The Daily Show". Oficialii YouTube sustin ca identificarea materialelor cu copyright nu poate fi automatizata si necesita colaborarea detinatorii drepturilor de autor.
Sistemul dezvoltat de companii precum Audible Magic si Gracenote apeleaza la imense baze de date care stocheaza reprezentari digitale ale materialelor supuse copyright-ului.
Atunci cand noi fisiere sunt incarcate pe o pagina Web care foloseste sistemul, aplicatia verifica baza de date folosind o metoda care se numeste amprentare digitala (digital fingerprinting). In functie daca este licentiat sau nu pentru site-ul respectiv, fisierul poate incarcat sau blocat.
In timp ce tehnologia functioneaza de ceva timp pentru fisiere audio, in cazul fisierelor video aceasta nu au ajuns la maturitate. Clipurile video sunt mult mai complexe si necesita analiza unei cantitati mai mari de informatii, iar cele mai simple operatii asupra unui fisier video (precum redimensionarea acestuia) pot pacali aplicatia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO