Business Hi-Tech

Online versus offline

15.05.2001, 00:00 29



Americanii prefera tot mai mult sa-si adune informatiile de pe Internet, in detrimentul mijloacelor de informare traditionale, potrivit unui studiu recent publicat de Scarborough Research din Statele Unite.

Deocamdata, situatia nu este disperata, intrucat Internetul nu i-a indepartat inca pe americani de mass-media traditionala, ci doar pare sa le fi deschis apetitul de a se informa din mai multe surse.

Din studiul efectuat pe aproximativ 2.000 de subiecti a reiesit ca peste 43% dintre cei ce folosesc mult mai putin unul din mjloacele de informare offline- televiziune, radiouri, ziare si reviste- au devenit utilizatori de Internet.

In prezent, un utilizator de Internet american petrece in jur de o ora pe zi online, insa studiul apreciaza ca tendinta de a renunta la mass-media offline va fi din ce in ce mai accentuata, pe masura ce timpul petrecut online va creste.

"Cum era si de asteptat, Internetul incepe sa aiba impact asupra asa-numitei mass-media traditionale, o parte semnificativa din viata utilizatorilor, spune presedintele Scarborough Research, Bob Cohen. Acest lucru se afla in stransa legatura cu faptul ca oamenii isi stabilesc programul din mers."

Potrivit studiului, aproape un sfert (23%) din cei chestionati au raspuns ca se uita la televizor din ce in ce mai putin de cand au inceput sa foloseasca Internetul, insa acest lucru a fost constatat si in cazul altor mijloace de informare.

De pilda, 20% au spus acelasi lucru despre cititul revistelor, in timp ce 15 procente din cei chestionati au spus ca citesc ziarele tot mai putin. In cazul radio-ului, procentajul este de 9%.

Cu toate acestea, firmele de publicitate sau cumparatorii de reclama nu trebuie sa fie chiar disperate ca-si pierd clientii, caci se anunta aparitia unei noi piete.

"Exista sansa de a oferi programe care folosesc atat mass-media traditionala cat si media online, intrucat consumatorii cauta modalitati prin care sa-si valorifice timpul la maximum," spune Cohen.

Potrivit calculelor, 23% din subiecti au inceput sa-si diversifice metodele de informare de cand au accesat Internetul pentru prima oara. In procente, 11% au spus ca asculta mai mult radioul offline, 9% ca citesc mai des ziarele, 8% citesc mai des revistele tiparite pe hartie, iar 7% ca se uita mai des la televizor.

"In timp ce majoritatea utilizatorilor online spune ca nu s-a schimbat nimic in privinta modalitatii in care se informeaza, faptul ca un procent semnificativ de utilizatori spun ca s-a schimbat, aceasta este o dovada clara a evolutiei consumului de mass-media," spune Cohen.

In timp ce studiul arata ca un numar semnificativ de indivizi se uita tot mai putin la televizor, exista indicii clare ca multi utilizatori folosesc simultan atat televizorul cat si Internetul, atunci cand sunt acasa.

Explicatia este mult mai putin filosofica decat s-ar crede: mai mult de jumatate din cei chestionati (52,6%) au raspuns ca in camera in care locuiesc au si televizor, dar si PC.

Cel mai mare procent de utilizare simultana a Internetului si a televizorului, il are categoria de varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani, in timp ce femeile sunt mult mai predispuse sa efectueze, simultan, cele doua operatiuni.

In cazul radio-ului, mai mult de o treime din cei chestionati au spus ca asculta radio-ul online, in timp ce acceseaza diverse site-uri, iar din acestia, o cincime au spus ca adeseori sau intotdeauna fac ambele lucruri in acelasi timp.

Tendinte interesante au iesit la iveala si din randul cititorilor de ziare. Astfel, mai mult de doi din cinci utilizatori de Internet (45%) au raspuns ca au folosit Internetul pentru a citi ziarele, in ultima luna, in timp ce mai mult de jumatate din subiectii cititori de ziare online (55%) au spus ca au citit pe web un cotidian.

Cum era si firesc, cititorii de ziare online sunt mai tineri decat cei offline, ei avand varste cuprinse intre 18 si 34 de ani si numai 14% din citorii de ziare online au varste de peste 55 de ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO