Business Hi-Tech

Orange si Vodafone apasa acceleratia pe ofertele care pun accent pe retelele sociale

Orange si Vodafone apasa acceleratia pe ofertele care pun accent pe retelele sociale
07.04.2010, 23:05 59

Vodafone, spre exemplu, deruleaza de la finele anului trecut ocampanie publicitara care pune accent pe utilizarea Facebook, iarcompania a anuntat ieri si ca este primul operator din Romania carele ofera utilizatorilor posibilitatea de a primi prin SMS mesajelepublicate de alti utilizatori pe Twitter.

Orange,de asemenea, a anuntat recent ca unii clienti vor putea accesagratuit de pe mobil retelele sociale Facebook, Netlog si MySpace.Si Cosmote a inceput sa promoveze prin spoturile de pe TV unelemobile care au acces la Facebook, insa este de asteptat caoperatorul sa-si intensifice prezenta pe zona retelelor socialedupa ce va lansa si serviciile 3G.

"Vodafone a ridicat multe semne de intrebare cand a lansat primasa reclama ce promova Facebook alaturi de serviciile sale. La acelmoment erau in jur de 700.000 de romani pe cea mai mare reteasociala din lume. Astazi numaram peste un milion de utilizatori dinRomania, iar ceilalti operatori au fiecare cate o reclama pe TV incare vorbesc la randul lor despre Facebook", remarca si CristianManafu, senior consultant la Prodigy, companie de consultanta insocial media.

Una dintre cele mai recente oferte care pun accent pe retelelesociale este cea a Orange, prin care compania le ofera in anumiteconditii clientilor cu varste intre 18 si 26 de ani acces gratuitde pe mobil la retelele Facebook, Netlog si Myspace. "ClientiiOrange PrePay care se inscriu in programul Orange Young pana pedata de 14 mai isi pot activa o optiune care le ofera accesnelimitat la cateva retele sociale, impreuna cu 1.200 de minute inretea si 60 de minute nationale, cu 5 euro/luna.

De asemenea, clientii inscrisi in Orange Young, fie ca suntabonati sau clienti ai Orange PrePay, care aleg optiunea Multimediaprimesc acces nelimitat la retelele sociale Facebook, Netlog,MySpace. Accesul nelimitat este disponibil prin intermediulportalului Orange pe mobil, dintr-o pagina speciala pe careclientii o pot accesa dupa activarea uneia dintre optiuni", aexplicat pentru ZF Corina Nita, Youth Proposition Manager laOrange.

De ce insista companiile telecom pe retelele sociale inconditiile in care numarul de utilizatori ramane totusi redus princomparatie cu numarul total de clienti de telefonie mobila?

"Internetul mobil este in crestere - din estimarile mele acumsunt in jur de 5 milioane de telefoane conectate la internet inRomania - si media sociale la randul lor ne ocupa din ce in ce maimult timp", spune Manafu. In plus, marja de profit pentruserviciile de date este mai ridicata decat pentru serviciile devoce - situatie care s-a acutizat anul trecut pe fondul crizei.

Potrivit unei evaluari a autoritatii nationale de reglementarein comunicatii romanii au vorbit anul trecut cu 30% mai mult latelefon desi nu au platit facturi mai mari - pe fondul reduceriitarifelor de catre operatori.

Reducerea tarifelor combinata cu scaderea consumului atat decatre firme, cat si de catre persoanele fizice a dus la o reducerecu cateva sute de milioane de euro a veniturilor obtinute de ceimai mari operatori de telecom din Romania. Doar Orange, spreexemplu, a pierdut in 2009 venituri de 256 mil. euro in raport cu2008.

Din fericire, efortul operatorilor de a vinde servicii maiprofitabile nu este neaparat dificil.

"Un studiu din 2009 arata ca la nivel mondial timpul alocatretelelor sociale a crescut la 17% din totalul activitatilordesfasurate de oameni online. Apoi, numarul de terminalecompatibile e in crestere", spune Manafu citand o declaratie pentruZF a oficialilor Vodafone Romania, potrivit careia anul trecut pepiata locala s-au vandut 400.000 de smartphone-uri. "In plus, inacest moment, cele mai dinamice retele sociale au deja versiunispeciale pentru cele mai folosite sisteme de operare, uneletelefoane mobile avand implicit acces direct la acestea."

Cea mai recenta mutare pe acest segment apartine Vodafone, carea devenit primul operator local care le permite clientilor sai satrimita si sa primeasca mesaje de pe reteaua Twitter prin mesajetext (SMS). Clientii serviciului pot opta sa primeasca notificaridoar de la anumite persoane. Actualizarea status-ului de pe Twitterse face prin transmiterea unui SMS la un numar special care continemesajul, la un tarif de 5 eurocenti (fara TVA) pe mesaj. "Vodafonedoreste sa fie prezenta alaturi de utilizatorii sai in principalelezone de comunicare ale mediului online", a declarat Catalin Becic,Director Consumer Marketing la Vodafone Romania.

Facebook are peste 400 de milioane de utilizatori la nivelglobal, in timp ce Twitter are peste 75 de milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO