Business Hi-Tech

Orange, Vodafone si Cosmote ascut lupta pe segmentul prepay

23.06.2009, 00:00 71

Orange, Vodafone si Cosmote si-au intensificat in ultimele luni lupta pe segmentul de utilizatori de cartele preplatite, care reprezinta aproximativ 60% din numarul total de clienti ai serviciilor de telefonie mobila pe piata locala.

Dupa ce Orange a lansat in aprilie un atac dur pe piata, lansand o campanie prin care orice utilizator, fie el client al Orange sau nu, putea primi acasa gratuit o cartela sim cu numar, care, de asemenea, nu costa nimic, Cosmote si Vodafone au reactionat, prin noi promotii destinate segmentului prepay.
Astfel, Cosmote, numarul trei pe piata locala de telefonie mobila, a lansat ieri o noua extraoptiune destinata utilizatorilor prepay, prin intermediul careia operatorul ofera cate 800 de minute si SMS-uri in retea, precum si 60 de minute nationale si internationale (catre retele fixe din Europa si retele fixe si mobile din Statele Unite, Canada si Israel), la un cost lunar de 4,5 euro.
Si Orange, liderul pietei locale de telefonie mobila, a desfasurat in aceasta perioada o campanie prin care le oferea clientilor prepay 800 de minute si de SMS-uri in retea si 50 de apeluri nationale si internationale pentru 4 euro pe luna.
Clientii serviciilor prepay aduc venituri de aproximativ sase ori mai mici decat un utilizator cu abonament si reprezinta in acelasi timp un segment de clienti extrem de volatil - fapt care obliga operatorii sa lanseze in permanenta noi oferte, mai ales in contextul in care piata s-a maturizat iar, in acelasi timp, criza a determinat o prudenta mai mare in cheltuielile telecom.
Si Vodafone, numarul doi pe piata locala de telefonie mobila, a lansat o noua oferta pentru segmentul de clienti prepay, respectiv o schema noua de bonusuri pentru creditul reincarcat si acordarea unui credit de 1 euro dupa depasirea unui numar de 60 de minute de apeluri primite din alte retele.
Spre exemplu, conform noii scheme de bonusuri pentru reincarcarea contului de catre clientii Vodafone, pentru un credit intre 7 si 10 euro bonusul oferit ajunge acum la 0,8 euro. La finele lunii martie Vodafone avea aproape sase milioane de clienti pe segmentul prepay.
Veniturile inregistrate in 2008 din servicii de comunicatii electronice au depasit valoarea de 4,5 miliarde euro, in crestere cu 7,2% fata de anul precedent, potrivit unui raport al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
 
Nu stiu cum sa-i mai atraga
  • Cosmote da clientilor prepay cu 4,5 euro 800 de minute si SMS-uri in retea, precum si 60 de minute nationale si internationale (catre retele fixe din Europa si retele fixe si mobile din SUA, Canada si Israel).
  • Vodafone a schimbat planul de bonusuri la reincarcarea cartelei si ofera 1 euro clientilor care cumuleaza apeluri de 60 de minute din alte retele.
  • Utilizatorii de cartele preplatite reprezinta aproximativ 60% din numarul total de clienti ai serviciilor de telefonie mobila.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO