Business Hi-Tech

(P) Ce înseamnă Product Lifecycle Management?

(P) Ce înseamnă Product Lifecycle Management?

Laurenţiu Nae, consultant PLM, compania ADA

03.12.2012, 00:00 910

(PLM) este o abordare complexă de business, o viziune inovatoare orientată spre evoluţie, adoptată de companiile inginereşti care dau startul în materie de tehnologie în întreaga lume. Vorbim despre inovaţie şi performanţă în dezvoltarea produsului pentru companiile din sectorul construcţiilor auto, navale, apărare, energie, bunuri de larg consum şi cercetare.

Strategia pentru dezvoltarea produsului a ramas crucială pentru supravieţuirea şi prosperitatea organizaţiei. Contextul economic actual se caracterizează prin globalizarea pieţelor şi concurenţa internaţională, în condiţii de criză economică.

Pentru a supravieţui acestor noi provocări, companiile trebuie să răspundă cererilor şi exigenţelor diferenţiate ale clienţilor, prin sporirea varietăţii de produse, reducerea seriilor fabricate, reducerea duratei de lansare pe piaţă a produsului, în paralel cu reducerea duratei sale de viaţă.

Pe lângă realizarea de produse noi, la momentul dorit, ieftine şi de bună calitate, întreprinderile trebuie să scoată pe piaţă produse care se vând, nu doar produse care funcţionează.

În prezent, produsul nu mai este un simplu bun sau un serviciu, el este ceea ce se denumeşte a fi un "produs extins", constând dintr-un ansamblu structurat de atribute - tangibile şi intangibile, reale sau aşteptate - ce oferă clienţilor un set de beneficii. Se identifică astfel coeziunea între produsul propriu-zis, serviciile asociate şi caracteristicile ciclului său de viaţă.

Ingineria integrată este cea care permite abordarea globală şi integrarea etapelor de dezvoltare ale produsului, concepţia colaborativă a produsului şi a proceselor asociate ciclului de viaţă, prin participarea efectivă, de la primele faze de concepţie, a specialiştilor de diferite profesii şi, în fine, managementul întregului ciclu de viaţă al produsului.

Consecinţele sunt transformarea paradigmei productive: de la modelul liniar la modelul interactiv, de la producţia de masă la producţia pe măsură, de la sistemul de producţie taylorist la sistemul de producţie toyotist. Aceasta conduce la revizuirea principiilor clasice de dezvoltare a proiectului unui produs, impunând: reducerea la maxim a întoarcerilor în derularea activităţilor; alte principii de abordare - de la o abordare secvenţială, la o abordare integrată şi simultană a activităţilor; optimizarea globală a produsului.

Din lista foarte mare de provocari întalnite în dezvoltarea produselor azi, cele mai des întâlnite sunt:

Viteza de dezvoltare - cel mai des des intalnită sub denumirea Time To Market, este determinata de capacitatea firmei de la planifica, proiecta, analiza şi produce, de puterea de a transforma o idee în produs finit. În cele din urma acest indicator este unul al eficienţei şi face imediat diferenţa între companiile de succes şi cele care se eşuează.

Flexibilitatea platformei de dezvoltare - pentru a face faţă cerinţelor pieţei cuvântul cheie este adaptare. Companiile trebuie sa îşi construiască o platforma flexibila care sa le permită să introducă cu uşurinţă modificari cerute de client, să refolosească tot mai mult din ce au sau sa fie pregatitiţi pentru pieţe noi şi pentru outsouncing.

Complexitatea sistemelor de management - volumul informaţiilor a devenit unul foarte mare, luarea deciziilor bune trebuie sa beneficieze de acces rapid la date, vizibilitate şi instrumente de colaborare în timp real.

Implicarea clientului - aici sunt cel puţin trei aspecte de considerat: satisfacţia clientului conform cerinţelor sale explicite, implicarea acestuia în dezvoltarea generaţiilor următoare de produse, fidelizarea clineţilor prin ştergerea barierei între produse şi servicii.

"Răspunsul pentru toate aceste provocări este unul foarte clar: dezvoltare integrată, superioritate tehnologică şi resurse umane pregătite pentru a performa într-un climat de schimbare continuă, în noua normalitate." - declară Laurenţiu Nae, consultant PLM, compania ADA.

Cunoaşterea şi întelegerea detaliată a acestor tendinţe poate ajuta managerii să planifice procesele de proiectare şi fabricaţie, să atingă obiectivele cu o eficienţă mai mare, costuri mai mici şi crească viteza de lansare a noilor produse.

În România, compania ADA, partener Siemens Industry Software, este promotor al soluţiilor PLM, contribuind major la evoluţia companiilor care funcţionează potrivit conceptului PLM, beneficiind de avantajele soluţiilor pentru dezvoltarea produsului şi gestiunea ciclului de viaţă a produsului.

Vorbim despre soluţii software pentru gestiunea ciclului de viaţă a produsului dezvoltate de Siemens Industry Software, implementate în peste 80 de ţări, despre soluţii care gestionează mai mult de 48% din totalul informaţiei 3D din lume.

Despre ADA

De-a lungul celor 20 de ani de existenţă, compania ADA, partener Siemens Industry Software în România şi-a asumat rolul de promotor al conceptului Product Lifecycle Management, prin portofoliul său de soluţii şi servicii, promovând o abordare integrată şi completă în dezvoltarea produsului, permiţând companiilor să accelereze creşterea profitabilităţii prin inovaţie.

Detalii pe site-ul companiei www.adacomputers.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO