Business Hi-Tech

Panasonic pregateste LCD-uri cu diagonala de 1 m

Panasonic pregateste LCD-uri cu diagonala de 1 m
10.08.2007, 20:49 26

Matsushita Electric Industrial, cel mai mare producator de electronice de consum din lume, va lansa luna viitoare in Japonia cel mai mare televizor cu ecran de cristale lichide (LCD), in incercarea de a ataca rivalii Sharp si Sony, scrie Bloomberg.
Matsushita, care detine brandul Panasonic, va comercializa un televizor LCD cu diagonala de 37 de inci (94 de centimetri), la un pret de 300.000 de yeni (aproximativ 1.833 euro), au anuntat ieri oficialii companiei.
Firma nipona, de asemenea cel mai mare producator de televizoare cu plasma din lume, a mai prezentat ieri cinci noi modele de televizoare Viera, cu diagonalele cuprinse intre 42 si 65 de inci (106,7 - 165,1 centimetri). Modelul de 42 de inci (106,7 centimetri) costa 350.000 de yeni (aproximativ 2.138 euro).
Afacerile sunt in crestere pentru Sharp si Sony, cei mai mare comercianti de televizoare LCD din Japonia, pe masura ce vanzarile de televizoare LCD le depasesc detasat pe cele ale televizoarelor cu plasma.
Potrivit firmei de cercetare DisplaySearch, numarul de televizoare LCD cu diagonala de cel putin 40 de inci (101,6 centimetri) vandute in al doilea trimestru a fost de peste doua ori mai mare decat cel al televizoarelor cu plasma. "Matsushita adopta o pozitie flexibila pe segmentul de televizoare", a declarat Mitsuhiro Osawa, analist la Mizuho Investors Securities din Tokyo, adaugand ca aceasta abordare a companiei ar putea fi valabila si in cazul televizoarelor cu diagonala mai mare, precum cele de 42 de inci (106,7 centimetri). Osawa acorda un rating netru actiunilor Matushita.
Compania are insa planuri marete pentru viitor.
Oficialii Matsushita au declarat in luna ianuarie a acestui an ca, pana in aprilie 2010, intentioneaza sa vanda circa 25% din numarul total al televizoarelor cu ecran plat, cu diagonala de minim 37 de inci (94 centimetri). La sfarsitul lunii ianuarie a acestui an, Matsushita detinea o cota de 18% din piata globala.
"Piata modelelor cu diagonala de 37 de inci (94 centimetri) a devenit deja de larg consum", este de parere Shiro Nishiguchi, director de marketing al Panasonic Japonia.
Analistii de la DisplaySearch se asteapta ca televizoarele LCD sa se impuna in fata televizoarelor cu plasma in raport de cinci la unul in 2008.
Reprezentantii firmei de cercetare au oferit si estimari de vanzari pentru anul viitor, preconizand ca televizoarele LCD vor totaliza venituri de 82 mld. dolari (59,45 mld. euro), in timp ce vanzarile televizoarelor cu plasma se vor ridica la 17 mld. dolari (12,32 mld. euro).
In al doilea trimestru fiscal, s-au vandut 4,4 milioane de televizoare LCD cu diagonala de 40 inci (101,6 centimetri) sau mai mare, comparativ cu numarul de 2,1 milioane de unitati vandute in cazul televizoarelor cu plasma, precizeaza un studiu realizat de DisplaySearch, publicat la sfarsitul lunii iulie.
Ecranele noilor modele de televizoare LCD ale companiei Matsushita vor fi furnizate de catre joint-venture-ul infiintat de catre compania nipona impreuna cu Hitachi si Toshiba.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO