Business Hi-Tech

Pentru departamentul de marketing: robotii-manechin

01.03.2005, 00:00 19

Compania japoneza Flower Robotics a creat niste roboti-manechin, in special pentru a atrage si distra clientii din magazine, dar care, pe de alta parte, se vor "interesa" de datele personale si cumparaturile acestora. "Daca pana acum manechinele nu se miscau, robotii vor distrage atentia persoanei a carei prezenta o sesizeaza cu ajutorul senzorilor", a explicat Tatsuya Matsui, designerul de roboti si presedintele Flower Robotics. "Produsul purtat de manechin devine mai atragator, sporind interesul de cumparare al clientilor", continua Tatsuya Matsui. Robotul - femeie, nume de cod Palette, se "inspira" din comportamentul celor mai apetisante femei din lume si imita miscarile supermodelelor cu ajutorul unei tehnologii speciale. Aceasta postura va fi dublata insa prin aceea de spion, producatorul avand deja in plan programarea robotului pentru a-i adauga capacitatea de a judeca varsta si sexul clientilor si chiar identificarea continutului sacosei de cumparaturi si trimiterea informatiilor magazinelor in scopuri de marketing. Robotul Palette a fost dezvoltat pe baza unui parteneriat cu compania SGI Japan. Partenerii spera sa-si inceapa vanzarile in cursul acestui an, tintind in principal industria modei. Pretul robotului nu a fost inca stabilit insa compania SGI doreste sa-l aduca "cat mai apropape posibil de cel al manechinelor conventionale", dupa spusele lui Hiroshi Otsuka, responsabil de promovare SGI Japan. Este o oportunitate de afaceri, "conceptul manechinelor statice a ramas neschimbat de mai bine de un secol", comenteaza acelasi oficial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO