Business Hi-Tech

Piata B2B a fructelor de mare incepe sa-si selecteze castigatorii

02.08.2000, 00:00 23



Platformele de comert electronic din diferite sectoare economice au o evolutie relativ identica. Initial, la bursa virtuala intra toti actorii de pe piata traditionala, majoritatea fiind atrasi de mirajul costurilor scazute de operare si a interactivitatii pe care le ofera Internetul. Ulterior urmeaza un proces nemilos de selectie. Formele in care se manifesta aceasta selectie sunt falimentele, preluarile sau fuziunile.

ai piata online a pestelui oceanic si a fructelor de mare da semne ca intra intr-o faza de maturizare pentru ca, in prezent, cuvintele de ordine sunt preluarea si fuziunea.

La inceputul lunii trecute, Global Food Exchange a preluat Seafood Display Auction, platforma de comert electronic pentru fructe de mare proaspete. Intre timp, Global Food Exchange a mai pus la punct o alta afacere extrem de profitabila si anume furnizarea de servicii de comert electronic pentru cei 800 de membri ai unei organizatii internationale de pescuit.

Iar cea mai recenta stire din acest domeniu este ca doua dintre cele mai importante companii din domeniu, WorldCatch.com si Fishmonger.com au anuntat ca vor fuziona.

"Am recurs la aceasta fuziune pentru ca simplul fapt ca solutia este profitabila pentru ambele companii. Pe aceasta piata consolidarea va fi cuvantul de ordine si noi am decis sa fim parte a acestei tendinte decat sa fim simpli observatori", a spus Jim Hilger, presedinte la WorldCatch. Noua firma care va rezulta in urma fuziunii va avea un numar impresionant de clienti, circa 4.000.

Piata pestelui oceanic si a fructelor de mare se estimeaza a avea o valoare globala de 350 de miliarde dolari. In general, actorii de pe aceasta piata sunt companii mici care nu au pus la punct un sistem eficient de tranzactionare offline si specialistii sunt de parere ca sistemul online a fost atat de atragator tocmai pentru ca oferea solutii pentru inlaturarea acestui neajuns.

"Este o piata extrem de fragmentata. Aceste fuziuni au o logica. In final vor castiga suprematia doar doi sau trei furnizori care vor avea legaturi excelente cu producatorii dar si cu clientii. Este posibil ca doar acestia sa supravietuiasca", a spus Roddy Martin, director de cercetare la AMR Research.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO