Business Hi-Tech

Piata de plasme va depasi 9.800 de unitati, stimulata de fanii fotbalului

Piata de plasme va depasi 9.800 de unitati, stimulata de fanii fotbalului

Dana Iorga, director general IT&S si Han Khyu, presedintele LG Romania

21.07.2006, 19:56 18

Piata locala de plasme, care include atat produsele care pot fi utilizate doar ca televizoare cat si ecranele cu plasma multifunctionale, va ajunge in acest an la vanzari de 9.800 de unitati, in valoare de aproximativ 10 mil. euro, a estimat pentru ZF Dana Iorga, director general al companiei IT&S, importator si distribuitor de produse IT&C. Compania distribuie pe piata locala plasme Nec si proiectoare Nec si Canon.
Oficialii LG Romania, compania care detine cea mai mare cota pe piata locala de plasme TV, au estimat pentru ZF ca anul acesta numarul total de unitati care vor fi vandute pe piata locala va fi de maxim 8.000 de unitati, fara a face comentarii asupra valorii pietei.
In ce priveste factorii care au influentat notabil vanzarile din acest an, reprezentantii LG au citat campionatul mondial de fotbal din Germania care a determinat o crestere cu aproximativ 60% a vanzarilor fata de perioada precedenta. Cererea provocata de campionatul de fotbal s-a resimtit si mai puternic la IT&S, care vinde mai putin decat LG, de unde au rezultat si procentele mari de crestere. "Am avut un varf de vanzare in extra sezon, datorat campionatului mondial, vanzarile crescand cu aproximativ 350% la plasme si proiectoare, raportat la perioada similara a anului trecut", afirma Dana Iorga. Ea estimeaza ca "anul acesta piata proiectoarelor va fi de 8.800 de unitati, adica 7 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere in unitati de aproximativ 50%. Valoarea pietei va creste mai incet din cauza scaderii pretului mediu al produselor".
"Estimam o crestere constanta a pietei locale de plasme si LCD-uri TV de la an la an", a spus Han Khyu, presedinte al LG.
Conform Danei Iorga, volumul vanzarilor este influentat negativ de taxa vamala de 42% aplicata plasmelor si LCD-urilor TV.
"Taxa reprezinta aproape 50% din valoarea produsului, astfel ca ea afecteaza atat industria, cat si consumatorii. In tarile membre UE aceasta taxa nu exista la nivel de legislatie comunitara, astfel ca noi, importatorii, asteptam armonizarea legislatiei Romaniei cu cea a UE, ceea ce ar duce la disparitia acestei taxe", spune Dana Iorgu.
Anul trecut, conform estimarilor IT&S, piata de proiectoare a fost de circa 5.800 de unitati - 4,3 mil. euro, iar cea de plasme de aproximativ 6.100 de unitati - 5,3 mil. euro.
Conform unui studiu care a analizat evolutia vanzarilor de pe piata locala a display-urilor TV in intervalul februarie 2005-martie 2006, LG detine o cota de 26,2% din totalul vanzarilor de plasme TV din Romania. Oficialii companiei nu au dorit sa ofere alte detalii legate de studiu, si urmatoarele companii din clasament, precizand doar ca anul trecut au vandut intre 2.000 si 2.500 de plasme TV. Modelul de plasma TV preferat de romani este, conform studiului citat de LG, cel cu diagonala cuprinsa intre 40 si 49 de inci, segment pe care sud-coreenii afirma ca sunt lideri, cu 28,8% din piata. Conform LG, cota de 28,8%, realizata in perioada aprilie 2005 - martie 2006, reprezinta un procent aproape dublu fata de cota detinuta de ocupantul locului 2 in perioada mentionata, potrivit aceleiasi surse.
Oficialii LG Romania au estimat ca vor atinge anul acesta o cifra de afaceri de 100 mil. euro, dubla fata de anul trecut. Pe de alta parte, IT&S si-a bugetat o cifra de afaceri de 13 mil. euro, in crestere cu 86%.
Pe plan global, piata de plasme TV a crescut anul trecut cu 109% fata de 2004, la 5,9 mil. unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO