Business Hi-Tech

Telefoanele mobile folosite doar pentru funcţiile de bază de români

Profilul utilizatorului de smartphone din România

Foto: Octav Ganea

Autor: Claudiu Ilioiu

07.11.2011, 12:51 2597

Din totalul deţinătorilor de telefoane mobile din România, doar 8,4% au un smartphone, comparativ cu o medie de 14% întâlnită la nivelul ţărilor din Europa Centrală şi de Est, potrivit unui studiu realizat de GfK.

Cele mai multe telefoane inteligente le deţin clienţii din Slovenia, Turcia şi Lituania, în timp ce în ţări precum Slovacia, Ucraina şi România procentul deţinătorilor de astfel de modele este modest.

Smartphone-urile nu sunt exclusiv destinate bărbaţilor

Numărul bărbaţilor care deţin telefoane inteligente depăşeşte cu puţin (3%) numărul femeilor, dar nu înseamnă că aceste gadget-uri sunt preponderent destinate bărbaţilor.

În ţări precum Lituania, Letonia şi Rusia, proporţia bărbaţilor şi a femeilor care deţin smartphone-uri este comparabilă, În timp ce în Slovenia şi în Cehia, telefoanele inteligente sunt deţinute mai mult de bărbaţi.

Deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă un target atractiv pentru industria publicităţii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este mai mare comparativ cu deţinătorii de telefoane clasice.

Deţinătorii de smartphone sunt mai activi în accesarea internetului de pe telefonul mobil şi prezintă un interes mai mare faţă de serviciile online, cum ar fi cumpărăturile online sau internet banking. Totodată, 75% dintre deţinătorii de smartphone din regiunea Europei Centrale şi de Est accesează reţelele sociale pentru a comunica cu alte persoane.

În general, mai puţin de 20% dintre utilizatorii de internet din această regiune a Europei fac cumpărături online. În Cehia, unde achiziţiile online sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populaţia online caută chilipiruri. Slovacia şi Slovenia sunt de asemenea lideri în regiune în privinţa cumpărăturilor online. În acelaşi timp, există loc de dezvoltare pe această zonă in ţări precum Turcia, Ucraina şi Kazahstan, ţări cu o utilizare timidă a cumpărăturilor online.

Studiul CEE Telco Industry Report 2011 a fost derulat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări - Bosnia şi Herzegovina, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Kazahstan, Letonia, Lituania, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia şi Ucraina.

Interviurile au fost realizate în perioada mai - iulie 2011, iar rezultatele sunt reprezentative la nivel naţional pentru fiecare ţară participantă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO