Business Hi-Tech

ProfitRomania.ro, portalul B2B al Romexpo

30.06.2004, 00:00 70



Romexpo si compania de IT Media Service Plus au prezentat saptamana trecuta la Bucuresti noul portal de tip business-to-business www.profitromania.ro.



Site-ul este produs in colaborare de cele doua firme si isi propune sa devina un targ virtual permanent, unde atat partenerii traditionali ai Romexpo cat si orice alte firme vor putea sa-si prezinte cererile si ofertele din diverse domenii de afaceri, precum si sa stabileasca contacte de afaceri.



"Este vorba de un produs complex, realizat de specialisti in informatica, dar care este suficient de accesibil pentru a fi folosit de oricine", a caracterizat noul portal Corina Ganet, director de marketing al Romexpo.



"Nu am descoperit noi apa calda", a spus George Cojocaru, director general al Romexpo, explicand ca profitromania.ro nu este nici pe departe singurul portal de acest tip existent pe piata. "Dar avantajul acestuia este ca beneficiaza de colaborarea cu Romexpo", a adaugat el.



"Ei stau pe o adevarata mina de aur", a spus si Eugen Iacob, director al companiei Media Service Plus, despre Romexpo, referindu-se la faptul ca utilizatorii site-ului profitromania.ro vor avea acces la lista cu firmele din baza de date a companiei. "Oricine poate realiza un astfel de site, dar nu oricine are un partener precum Romexpo", a adaugat Iacob.



In acest proiect, Media Service Plus a venit cu ideea, iar Romexpo a contribuit cu substanta, a spus si George Cojocaru, director general al Romexpo, referindu-se la faptul ca firmele care vor folosi noul portal vor avea acces la "baza de date de dimensiuni uriase care contine partenerii nostri".



Tocmai acest lucru va diferentia profitromania.ro de alte portaluri cu obiect de activitate asemanator, a mai spus Cojocaru.



Reprezentantii Romexpo si Media Service Plus nu au dezvaluit suma investita in acest proiect, insa au spus ca spera sa isi recupereze investitia pana la sfarsitul acestui an. Ei au mai dezvaluit ca investitiile s-au impartit in mod egal, si ca profiturile vor fi distribuite dupa aceeasi regula.



Investitiile in portaluri business-to-business sunt in crestere in toata Europa. Un studiu al Forecast & Analysys asupra pietei europene de e-commerce a aratat cresteri rapide in ultimii ani. Astfel, daca in 2003 volumul tranzactiilor online trecea putin de 200 de miliarde de euro, anul acesta se va dubla, fiind urmat de o noua dublare, pana la aproximativ 800 de miliarde de euro in anul 2005, a aratat Eugen Iacob. Din totalul tranzactiilor online, mai mult de jumatate vor fi de tip e-market-place, ca si portalul profitromania.ro, conform studiului citat.



Inscrierea in noul portal este gratuita pentru firmele partenere ale Romexpo pana la 1 august, dupa care clientii vor trebui sa plateasca o taxa anuala intre 49 si 499 de euro, in functie de specificul pachetului de servicii ales.



Proprietarii portalului nu vor percepe nici o alta taxa pentru serviciile de intermediere oferite, a spus Eugen Iacob.



El a vorbit si despre specificul pietei romanesti de afaceri, care mai are unele probleme de mentalitate atunci cand vine vorba de Internet.



In Romania, firmele folosesc Internetul aproape numai pentru a stabili contacte intre ele, insa acesta este doar primul pas, a spus Iacob. Portalul profitromania.ro ofera firmelor si posibilitatea de a inscrie online, alaturi de datele de contact, diverse cereri sau oferte concrete de produse si servicii, insa aceasta facilitate nu este deocamdata foarte populara, este de parere Iacob.



"Oamenii de afaceri trebuie sa inteleaga ca afacerile se pot face si altfel decat in modul traditional", a incheiat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO