Business Hi-Tech

Profitul Yahoo! a scazut cu peste 11%

19.04.2007, 19:56 15

Compania americana Yahoo! a anuntat pentru trimestrul incheiat la 31 martie si primul al acestui an fiscal o scadere cu 11%, la 142 mil. $ (108,4 mil. euro), a profitului net, de la 160 mil. $ (122,14 mil. euro) inregistrati in urma cu un an, scrie presa internationala.
Ca urmare a anuntului, cotatia titlurilor Yahoo! s-a depreciat cu 8% pana la 29,47 dolari per titlu.
Vanzarile de publicitate ale companiei au inregistrat o crestere de 9% pana la 1,18 mld. dolari (900,82 mil. euro), insa aceasta cifra nu include veniturile impartite cu partenerii sai. Yahoo! a inregistrat in perioada similara a anului trecut incasari in valoare de 1,09 mld. dolari (832,11 mil. euro). Rezultatele financiare nu au reusit sa depaseasca asteptarile analistilor, care preconizau venituri de 1,21 mld. dolari (923,72 mil. euro).
Desi vanzarile publicitare ale Yahoo! au fost sub asteptarile unor analisti, oficialii companiei au precizat ca noul program publicitar Panama functioneaza in parametrii normali si au sustinut estimarea anterioara conform careia vanzarile vor creste pana la maximum 5,45 mld. dolari (4,02 mld. euro) in 2007.
Pentru trimestrul al doilea, Yahoo! anticipeaza venituri de 1,2-1,3 mld. de dolari (8,85-9,6 mld. euro), sub estimarile analistilor, de 1,22-1,35 mld. de dolari (9-9,9 mld. euro).
Analistii considera improbabil ca Yahoo! sa reuseasca, in viitorul apropiat, sa reduca decalajul fata de Google, in privinta cotei de pe piata motoarelor de cautare pe Internet.
"Stim ca avem multe de facut pentru a continua dezvoltarea afacerilor noastre", a declarat Terry Semel, presedinte si CEO al Yahoo!.
Impactul lansarii de catre Yahoo! a unui nou sistem de publicitate pe Internet, numit Panama, a fost mai mic decat au anticipat investitorii, a aratat analistul Scott Devitt, de la firma Stifel Nicolaus. Panama urmeaza sa fie lansat in afara Statelor Unite in cursul trimestrului al doilea.
Panama este conceput astfel incat mesajele sponsorizate inserate sa fie relevante pentru consumatori, marind astfel probabilitatea de a fi accesate. De fiecare data cand reclamele sunt accesate, Yahoo! primeste bani pentru a dezvalui site-urile ce se afla in spatele mesajelor.
Veniturile obtinute de programul Panama vor depinde de numarul de oameni care utilizeaza portalul Yahoo! pentru a cauta informatii pe Internet.
Conform firmei de cercetare comScore, in luna februarie numarul de persoane care au accesat reclame inserate de Yahoo! a crescut cu 4% fata de luna precedenta.
Succesul Panama a contribuit la o crestere de 23% a pretului actiunilor Yahoo! in primul trimestru fiscal.
Potrivit unui studiu comScore, Yahoo! a detinut in luna februarie o cota de 28% din totalul cautarilor din Statele Unite, continuand tendinta descendenta din ultimul an si jumatate. Conform aceluiasi studiu, cota de piata Google s-a apreciat de la 42% la 48%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO