Business Hi-Tech

Publicitatea online dubleaza profitul Yahoo

09.07.2004, 00:00 18

Cel mai mare portal de pe Internet, Yahoo, a anuntat ca pe trimestrul doi al 2004 a avut incasari de 832 de milioane de dolari si un profit operational de 149 de milioane de dolari.
Profitul net al companiei a fost de 113 milioane de dolari, fata de numai 51 de milioane $ in aceeasi perioada a anului trecut. Oficialii companiei spun ca publicitatea online, prezenta pe site, in serviciul de e-mail si in motorul de cautare pe Internet, a reprezentat 80% din venituri si a generat cea mai mare parte a profitului. De asemenea, Yahoo a anuntat cresterea numarului de clienti dispusi sa plateasca pentru servicii "premiul", precum adresa de e-mail personalizata sau un site mai bun pe platforma Geocities. Portalul are acum 6,4 milioane de utilizatori cu plata, fata de numai 3,5 milioane anul trecut.
In ciuda rezultatelor bune, cifrele anuntate au facut ca valoarea actiunilor companiei sa se prabuseasca la bursa, titlurile Yahoo pierzand 12 procente in cursul tranzactionarilor de ieri. Explicatia analistilor este pe masura. "Este primul trimestru din ultimii ani in care Yahoo nu a depasit cu mult asteptarile analistilor. Oficialii Yahoo, prin declaratiile lor, au creat impresia ca vor fi rezultate mult mai bune", a explicat un analist al Piper Jaffray. Ramane de vazut ce impact va avea pe trimestrul al treilea recenta intrare a Google pe piata e-mailului gratuit, precum si impactul avut de lansarea noului motor de cautare al Microsoft.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO