Business Hi-Tech

Publicitatea pe mobil a ajuns la 370 mil. euro

23.05.2007, 18:18 16

Piata publicitatii mobile, evaluata in prezent la 500 mil. dolari (370,6 mil. euro), ar putea creste de cateva ori in urmatorii ani, speculeaza presa internationala.
Executivii care au participat la summit-ul Reuters Global Technology, Media and Telecoms au precizat ca cererea pentru publicitatea mobila a crescut dupa ani buni de sperante si asteptari.
"Cred ca segmentul mobil reprezinta una din cele mai importante oportunitati de crestere", a declarat Randy Falco, seful AOL, divizia de Internet a Time Warner, care a achizitionat saptamana trecuta firma de publicitate mobila Third Screen Media.
"Piata va avea cu siguranta o valoare intre 4,5 si 5 mld. dolari (3,3-3,7 mld. euro) in urmatorii cinci ani", a precizat Falco, adaugand ca estimarile pentru piata actuala variaza intre 500 si 900 mil. dolari (371 - 667 mil. euro).
Martin Sorell, directorul executiv al grupului WPP, a declarat ca vede publicitatea mobila ca pe un segment interesant, cu un mare potential de crestere.
Strategy Analytics, care a emis una dintre cele mai precaute estimari in ceea ce priveste dezvoltarea publicitatii pe mobile, considera ca piata va atinge valoarea de 574 mil. dolari (425,4 mil. euro) anul acesta si va creste de aproximativ trei ori pana in 2010. Pe langa companiile media si operatorii de telecomunicatii, principalii jucatori pe Internet - Google si Yahoo! - precum si cel mai mare producator de telefoane mobile din lume - Nokia - doresc un loc pe piata din ce in ce mai mare a publicitatii mobile.
Mesajele publicitare sub forma de text au dominat piata din SUA, fiind folosite chiar de Hillary Clinton si John Edwards in campaniile prezidentiale. Insa, rata inca redusa de utilizare a telefoanelor cu functii avansate - care permit vizionarea paginilor Web sau pozitionarea pe glob - au ingreunat adoptarea la scara larga. In urmatorul an, analistii estimeaza ca vor fi comercializate 250 mil. dispozitive smartphone. Producatori de telefoane, precum Nokia, au inceput comercializarea primelor modele cu functii de pozitionare GPS. Astfel de chip-uri de pozitionare le-ar permite comerciantilor sa trimita mesaje publicitare consumatorilor aflati in apropiere.
"Atunci cand stim unde se afla telefonul, publicitatea are o tinta mult mai precisa", a declarat David Erskine de la Telefonica, seful operatiunilor mobile din afara Spaniei. Oficialul companiei a precizat ca modelul de afaceri pentru publicitatea mobila inca nu si-a dovedit eficienta, insa testele efectuate de companie au returnat rezultate promitatoare.
Sprint Nextel, al treilea mare operator de telefonie mobila din SUA, a lansat saptamana trecuta serviciul de cautare "Ask Mobile GPS", dezvoltat de InterActiveCorporation. Serviciul va ajuta consumatorii sa gaseasca prieteni, magazine sau alte servicii, in functie de locatia in care se afla. Compania inca nu utilizeaza serviciul ca pe o platforma publicitara, insa acesta le-ar permite cumparatorilor de publicitate sa afle nu numai cine i-a contactat in urma vizionarii reclamelor, ci si cine a intrat in magazinele lor.

Triplare pana in 2010
Cea mai precauta estimare prevede ca piata publicitatii pe telefoane mobile va atinge 574 mil. $ anul acesta si va creste de trei ori pana in 2010.
Analistii estimeaza comercializarea a 250 mil. telefoane inteligente in 2008.
Mesajele publicitare pe mobil vor fi difuzate si in functie de locatia utilizatorului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO