Business Hi-Tech

Publicitatea pe Twitter rămâne un experiment pentru firme

Autor: Magraon Andreea

27.09.2010, 23:30 40

Aventura Twitter, una dintre cele mai mari platforme demicro-blogging pe piaţa de publicitate, s-a dovedit a nu fi atât deprofitabilă pentru marile companii, relatează cotidianul americanThe Wall Street Journal.

De la lansarea produsului propriu de publicitate din lunaaprilie, Twitter a atras reclame de la peste 30 de mari companii,de la Coca-Cola şi Virgin America la Starbucks, renumitulproducător de cafea. Cu toate acestea însă, multe dintre acestenume mari susţin că publicitatea pe Twitter rămâne un experiment.Spre exemplu, unele companii precum Pespi, care au testat gratuitprodusul Twitter de publicitate, nu l-au mai folosit a doua oară.Reprezentanţii companiilor au declarat că nu exclud alocarea debugete pentru publicitatea pe reţeaua de socializare, însă susţincă reclamele pe Twitter sunt un produs nou despre care trebuiemomentan să "înveţe cum funcţionează".

Twitter are propria platformă de advertising numită "PromotedTweets", prin care companiile plătesc pentru ca produsele lor săapară printre primele rezultate atunci când utilizatorii cautădiferite cuvinte cheie pe reţeaua de socializare. Potrivitcompaniei de cercetare comScore, luna trecută au avut loc peste 130de milioane de căutări pe platforma de micro-blogging. Compania vaintroduce curând un nou produs de publicitate prin careutilizatorii vor putea vedea reclame în funcţie de conţinutulmesajelor lor pe reţeaua de socializare. În prezent, Twitter vindereclame prin "Promoted Tweets" pentru companii care alocă bugete decel puţin 100.000 de dolari.

Reprezentanţii companiilor susţin că doresc mai multe opţiunipentru selectarea celor care să le vadă reclamele şi analize maibune asupra impactului acestora. Ei s-au întrebat dacă utilizatoriisunt atenţi la reclamele de pe reţele sociale. Unii văd mai utilemetodele tradiţionale de a-şi promova produsele, acela de a-şi faceun cont Twitter şi de a interacţiona cu utilizatorii. "Este ometodă cu totul nouă şi un format diferit. Este încă mult deînvăţat", spune Shiv Singh, director în cadrul PepsiCo, companiecare a testat doar varianta gratuită a serviciului de advertisingal Twitter.

Twitter, companie evaluată recent la un miliard de dolari,încearcă să găsească noi surse de finanţare. Reprezentanţiiplatformei de micro-blogging susţin că "Promoted Tweets" a fostpână acum un succes. Dick Costolo, directorul operaţional alcompaniei, susţine că 5% din utilizatorii Twitter acceseazăreclamele promovate prin acest serviciu, "un procent superiororicărui alt serviciu de promovare online". Companiile este deaşteptat să plătească în acest an 1,7 miliarde de dolari pereclamele pe reţelele de socializare, cifră ce reprezintă 6,7% dinpiaţa totală din SUA de 25,1 miliarde de dolari, potrivit companieide cercetare eMarketer Inc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO