Business Hi-Tech

RCS&RDS lupta pentru suprematia in Capitala, cea mai mare piata de cablu TV

RCS&RDS lupta pentru suprematia in Capitala, cea mai mare piata de cablu TV

RCS&RDS face campanie din usa in usa in cartierul bucurestean Drumul Taberei, incercand sa "fure" clientii UPC si Romtelecom

23.05.2008, 21:44 80

RCS&RDS, unul din cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, isi continua ofensiva pe cea mai mare piata de cablu TV (CATV) din Romania - Bucuresti, cu obiectivul de a-si majora baza de clienti pentru serviciile de cablu TV si de a "fura" abonati de la concurentii UPC si Romtelecom.
Instalarea serviciului de cablu TV este practic primul pas facut de RCS&RDS in incercarea de a-i determina pe noii utilizatori sa activeze si ofertele de telefonie fixa, telefonie mobila si internet.
Dupa ce piata de cablu s-a polarizat in 2005 in jurul a doi mari jucatori, RCS&RDS si UPC (care cumpara in acel an Astral), stagnarea si apoi tendinta de scadere a CATV-ului au determinat cei doi jucatori sa achizitioneze operatori mai mici, inclusiv asa-numitele "retele de cartier".
In conditiile in care cea mai mare parte a achizitiilor posibile au fost deja realizate, RCS& RDS a trecut la un atac direct catre concurentul UPC. Astfel, RCS&RDS continua politica agresiva de a dubla cu propria infrastructura reteaua de cablu a UPC din Bucuresti, in incercarea clara de a-i "fura" abonatii. Vizati sunt de asemenea si clientii Romtelecom, avand in vedere politica agresiva de preturi a operatorului controlat de omul de afaceri oradean Zoltan Teszari.
Un exemplu este cartierul bucurestean Drumul Taberei, unde RCS&RDS continua sa "cableze" pe propria cheltuiala bloc dupa bloc si lasa la usi stickere prin care le propune locatarilor sa treaca pe RCS&RDS. Operatorul isi disputa cu UPC la nivel national pozitia de lider al pietei CATV, fiecate operator anuntand circa 1,2 milioane de clienti.
Bransarea la un alt operator de cablu TV decat cel care era deja prezent intr-o zona sau alta a Capitalei era o operatiune aproape imposibila cu ani in urma. Competitia a determinat RCS&RDS sa renunte anul trecut la taxa de instalare a cablului TV, care se ridica la 60 de lei pentru un apartament si la 119 lei pentru o casa.
Oferta RCS&RDS pentru locuitorii din Drumul Taberei este diferita de cea standard a operatorului, in sensul ca firma ofera cu 20 de canale TV in plus pentru pachetul de baza, la un cost de 21 de lei (inclusiv TVA), care este gratuit timp de doua luni. Pe langa cablul TV, RCS&RDS include in tariful de 21 de lei si servicii de telefonie mobila si fixa, pentru care nu percepe un abonament lunar. In acest pret intra si 200 de minute de apeluri gratuite in reteaua RCS&RDS si 100 catre reteaua Romtelecom - care pot fi utilizate si de pe telefonul mobil furnizat gratuit (in custodie) clientului. Serviciile de internet sunt contractate separat, la preturi pornind de la 25 de lei.
Oferta standard a RCS&RDS este de 50 de canale TV in pachetul de baza la pretul de 21 de lei. Telefonia fixa si mobila sunt furnizate gratuit, fara un tarif fix lunar.
Din numarul total de 3,55 milioane de abonati la serviciile de cablu TV, inregistrat la finele anului trecut, 800.000 locuiau in mediu rural, in timp ce peste 2,7 milioane locuiesc in mediul urban. Bucurestiul este cea mare piata de cablu TV, fiind tintita de operatori si pentru ca in Capitala exista si locuitorii cu cele mai mari venituri din tara. Numarul de abonati la serviciile de cablu TV din Bucuresti depaseste probabil 1 milion.
RCS&RDS forteaza cresterea pe cablul TV (si internet), pentru ca acestea sunt singurele servicii pentru care percepe o taxa lunara si care ii aduc astfel grosul veniturilor, dar si pentru ca incearca sa atraga un numar cat mai mare de utilizatori pentru serviciul sau de telefonie mobila, profitand astfel de faptul ca e singurul jucator de pe piata care poate oferi un pachet complet de servicii TV si telecom.
Eforturile RCS&RDS sunt de inteles, in conditiile in care, pana in prezent, Romtelecom si Cosmote nu au dezvoltat oferte care sa combine de o maniera la fel de eficienta produsele celor doua companii, iar intrarea Deutsche Telekom in actionariatul OTE ar putea "ingheta" planurile anterioare. De asemenea, Orange - cel mai mare jucator de pe telefonia mobila - a anuntat ca va oferi din acest an si servicii TV, dar deocamdata nu a oferit niciun detaliu despre aceasta intentie.
RCS&RDS a obtinut anul trecut venituri de 500 mil. dolari, fata de 297 mil. dolari in 2006 - raportarea incluzand afacerile RCS&RDS din Romania si alte cinci piete din regiune, unde operatorul este prezent.
RCS este numarul unu in Romania pe servicii de televiziune prin satelit (1 milion de clienti) si internet (750.000 de clienti) si isi disputa cu UPC pozitia de lider al pietei CATV.
RCS este si al doilea jucator de pe telefonia fixa cu peste 1 milion de clienti si are 800.000 de utilizatori pe telefonia mobila.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO