Business Hi-Tech

Retailerul Fonomat nu mai poate vinde abonamente Orange

01.04.2010, 23:15 73

Orange, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila, nu vamai prelungi contractul de distributie cu Fonomat, unul dintre ceimai mari retaileri GSM din Romania, ca urmare a decizieioperatorului de a se concentra pe extinderea propriei retele demagazine si a unitatilor deschise in regim de franciza.
"Contractul semnat initial pe o perioada de trei ani nu va fiprelungit, Orange urmand sa dezvolte in continuare reteaua dedistributie prin magazine proprii (Orange shop), magazine in regimde franciza (Orange store) si pe baza parteneriatelor cu marilelanturi de retail Euro GSM si Say (Orange partner)", a declaratpentru ZF Florin Popa - director de vanzari si distributie alOrange Romania.
Fonomat avea in toamna anului trecut o retea de peste 170 demagazine - una dintre cele mai extinse din Romania, dupa liderulpietei Germanos, care are 250 de unitati comerciale. Fonomat a fostcreat printr-o serie de achizitii succesive a mai multor retelelocale de retail, si care au fost ulterior integrate de fondulspaniol Ged Capital. Ultima mare achizitie a Ged Capital pe piatalocala a fost preluarea retelei Plus GSM, detinuta de clujeniiRazvan si Traian Cuc, in ianuarie 2008. Compania a avut in 2008venituri de 28 mil. euro si un profit operational (EBITDA) de 0,7mil. euro.
Cel mai mare retailer GSM independent de pe piata a pierdut,astfel, de la inceptul acestei luni, dreptul de a vinde abonamentede voce sau date pentru Orange. Compania poate comercializa insa incontinuare cartele prepay ale Orange. Fonomat inregistrase inprimele sapte luni ale anului trecut venituri totale mai mici cu12%, dar spera sa obtina pana la finele anului vanzari mai maripentru a obtine un rezultat anual mai bun, declara in septembrie2009 pentru ZF Miguel Peralta, directorul general alcompaniei.
"Veniturile totale au scazut cu 12%, pana la 31 iulie. Noi speramsa incheiem 2009 cu o scadere de 6-8% fata de 2008. Veniturilenoastre sunt afectate de valoarea medie mai mica a cheltuielilorfacute de clienti", declara Peralta.
Reprezentantii Fonomat nu au putut fi contactati pana la inchidereaeditiei pentru a comenta informatiile.
Decizia Orange de a-si reduce la doi numarul de parteneri de pepiata locala vine intr-un context in care compania se concentreazape eficienta operatiunilor - avand in vedere ca telefonia mobila afost afectata semnificativ de recesiune. "Compania se concentreazaasupra eficientei si performantei retelei de magazine, pemaximizarea avantajelor retelei de distributie pe o piata extrem decompetitiva si pe respectarea celor mai inalte standarde decalitate a serviciilor oferite clientilor sai", spune FlorinPopa.
Mutarea numarului unu de pe piata locala telecom vine dupa cecompania a facut anul trecut o alta schimbare importanta, prinintroducerea unui sistem de franciza care permite Orange sacontroleze strict ce se intampla in magazinele partenerilor. De ceaceasta schimbare? Compania vrea ca utilizatroii sai sa aiba o"experienta de cumparare unica si unitara in toate punctele dedistributie a produselor si serviciilor Orange, indiferent ca estevorba despre un Orange shop, Orange store sau Orange partner".Orange are 98 de magazine proprii, aproximativ 800 de puncte devanzare ale partenerilor si 50.000 de puncte de vanzare acartelelor preplatite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO