Business Hi-Tech

Românii au cheltuit 1,74 mld. euro pe maşini de spălat, TV-uri şi telefoane smart

Românii au cheltuit 1,74 mld. euro pe maşini de...

Autor: Cristina Roşca

19.02.2014, 00:08 159
Vânzările de televizoare, frigidere şi telefoane deştepte au crescut anul trecut, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată avansând cu circa 7% până la 1,74 mld. euro, după o cursă „nebună“ de cumpărături în ultimele luni din an. De altfel, trimestrul patru a fost pentru piaţa de profil cel mai bun din ultimii cinci ani marcaţi de criză, vânzările avansând cu aproape 11%, potrivit studiului Temax realizat de compania de analiză GfK.
 
Datele GfK Temax arată că piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată - electronice, electrocasnice, IT, foto, telecom, echipamente pentru birou şi consumabile - a crescut susţinută de toate categoriile, mai puţin foto şi imprimante / multifuncţionale, aceste segmente scăzând cu 12,9% şi respectiv 2%. Celelalte segmente au avansat în special în ultimul trimestru, astfel că la finalul lui 2013 vânzările de electrocasnice mari creşteau cu 5,3%, cele mici cu 9,2%, iar IT cu 1,6%. De exemplu, piaţa electronicelor a crescut la nivelul întregului an după trei trimestre de descreştere consecutivă. În ultimele trei luni din an avansul a fost de circa 8%, compensând astfel evoluţia slabă din prima parte a anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO