Business Hi-Tech

Romtelecom e pregatita sa piarda bani pentru a atrage clienti

14.11.2006, 19:40 14

Romtelecom isi va restructura, din 2007, activitatea pe trei linii de business si va intra pe segmentul televiziunii prin satelit si Internet, in incercarea de a contrabalansa diminuarea veniturilor din serviciile de telefonie fixa.
Modificarile vor fi insotite de plecarea directorului comercial si desfiintarea postului. Activitatea operatorului va fi impartita pe trei linii de business, si anume, o unitate dedicata wholesale, care va administra infrastructura si relatiile cu alti operatori, una de retail, care va constitui interfata in relatia cu clientii, si o unitate denumita "Centrul Societatii", care va furniza servicii de suport pentru primele doua unitati, au declarat pentru Mediafax surse din companie. Sursele citate au adaugat ca, de la 1 ianuarie 2007, directorul executiv comercial al companiei, Pieter Bakker, va parasi compania. Bakker a fost numit in functie in anul 2003, odata cu instalarea noii echipe manageriale, condusa de James Stuart Hubley.
"Confirmam ca la Romtelecom se lucreaza in prezent la un plan de reorganizare interna, ale carui detalii sunt in curs de clarificare, cu scopul aplicarii de la 1 ianuarie 2007. Acest plan va fi raspunsul intern la provocarile actuale si viitoare de pe piata de profil", a declarat, pentru Mediafax directorul juridic si de relatii al companiei, Catalin Dima.
El nu a dorit sa prezinte detalii, dar a precizat ca planul de reorganizare va fi discutat in Consiliul de Administratie cel mai probabil pana la mijlocul lunii decembrie.
"Dupa prima transformare a companiei, derulata intre anii 2003 si 2006, care s-a concentrat pe eficientizare si a urmarit performanta financiara a companiei (datorii sterse de 700 mil. euro, reducerea numarului de angajati etc.), compania va incepe un nou proces de transformare, care vizeaza modul in care va face business: prioritatea absoluta devine clientul. Drept urmare, in perioada urmatoare vor urma oferte comerciale chiar in dauna veniturilor companiei, care e posibil sa inregistreze o scadere", au explicat pentru ZF surse din Romtelecom noua strategie pe care se va axa compania. "Focusul pe client, care este filosofia procesului de transformare, e justificat si de crearea unitatii dedicate pe retail, care va administra si businessul de televiziune (anuntat recent pentru lansare, dar si IPTV pana la finalul anului urmator) si pe cel de content care urmeaza sa fie dezvoltat puternic in anii urmatori", conform explicatiilor furnizate ZF de surse din companie. In prezent, in subordinea directorului general James Stuart Hubley se afla sase directori, dintre care un director general adjunct si cinci executivi: Operatiuni, Comercial, Tehnologie, Financiar, Juridic si Corporate Affairs.
In prima parte a anului 2005, Romtelecom a intrat pe piata de acces Internet si transmisiuni de date, odata cu lansarea tehnologiei ADSL. La inceputul acestui an, numarul de sucursale (asa-numitele directii de telecomunicatii) a fost redus de la 41 la 7.
La jumatatea anului, compania a raportat venituri de 440 milioane de euro, in scadere cu 5,9% fata de intervalul ianuarie-iunie 2005, in timp ce profitul net s-a diminuat cu 75,6%, la 14,6 milioane euro, in urma pierderilor din al doilea trimestru.
Raportul semestrial al grupului OTE explica reducerea veniturilor Romtelecom prin diminuarea cu 9,9% a numarului de linii telefonice, la 3,77 milioane, si reducerea traficului pe segmentul abonatilor persoane fizice si juridice (retail), odata cu intensificarea concurentei din partea operatorilor de cablu TV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO