Business Hi-Tech

Severina Pascu, UPC: Ne-am bugetat investitii de 52 mil. euro, mai mari decat anul trecut

Severina Pascu, UPC: Ne-am bugetat investitii de 52 mil. euro, mai mari decat anul trecut

Severina Pascu, directorul financiar al UPC: Nu am prevazut nicio majorare a preturilor pentru 2009

24.02.2009, 18:33 225

UPC Romania va continua sa investeasca in acest an in infrastructura retelei si echipamente, urmand sa aloce 52 de milioane de euro, cu peste 10 milioane de euro mai mult fata de 2008, a declarat directorul financiar al operatorului de telecomunicatii prin cablu TV Severina Pascu.

"Mai mult de jumatate din suma, respectiv 30 milioane de euro, va fi destinata retelei, respectiv echipamente si aplicatii software, precum si intr-un proiect care vizeaza cresterea vitezei de transfer al datelor pana la 100 Mbps. Restul va fi indreptat catre alte proiecte IT, care includ si echipamentele instalate la clienti", a afirmat Pascu.
Potrivit datelor companiei, investitiile UPC Romania vor depasi 135 milioane de euro in intervalul 2007-2009. In 2008, operatorul a investit 40 milioane de euro, iar in 2007 suma s-a ridicat la 45 milioane de euro.
Compania a incheiat anul 2008 cu un numar total de 1,108 milioane de clienti pe serviciile de cablu TV, in scadere cu 3,6% fata de luna septembrie.
Numarul de clienti pe cablul analogic a fost in T4 de 998.200, in scadere cu 7,2% fata de septembrie, in timp ce numarul de clienti pe cablul digital a fost de 109.900, in crestere cu 49%. 
In schimb, toate celelalte linii de business au fost pe crestere in T4. Astfel, numarul de clienti pe internet a fost de 237.300 (mai mare cu 5,33% fata de septembrie), cel pe telefonie fixa a fost de 124.200 (mai mare cu 3%), iar cel pe televiziune pe satelit a urcat cu 13%, la 155.300 de utilizatori.
Pe intreg anul 2008, UPC a inregistrat o scadere de 9,36% a numarului total de clienti pe cablu (digital si analogic). Astfel, numarul de clienti pe cablu analogic a scazut cu 186.900 de utilizatori (15,77%).
Numarul de clienti pe cablul digital a urcat cu 72.500 de utilizatori (194%).
In schimb, televiziunea pe satelit a inregistrat o crestere de 35% (cu 40.000 de clienti), iar numarul de utilizatori internet a urcat cu 31% (55.500 utilizatori) in intreg anul 2008.
Pe telefonia fixa, UPC a castigat anul trecut 28.000 de clienti, in crestere cu 29%.
Severina Pascu spune ca se asteapta ca UPC sa incheie si anul precedent pe pierderi.
"Trebuie sa ne amintim ca in 2008 UPC a scazut preturile, ceea ce inseamna ca veniturile din 2008 au fost mai mici decat in 2007, si in lei si in euro. In 2008 tariful pentru cablul TV a scazut de la peste 30 de lei la 22 de lei, fiind o scadere semnificativa. Am inregistrat pierderi si anul trecut, pentru ca resimtim impactul investitiilor anterioare. Este o situatie normala, cand investesti 40-50 de milioane de euro constant, an de an. Trebuie sa retinem si ca in Romania este cel mai mic venit pe abonat din toata Europa Centrala si de Est. In continuare serviciile de cablu din Romania sunt foarte ieftine. Aceasta este piata la noi, desi toate investitiile pe care le facem noi sunt investitii cu companii de top ca Cisco si Thomson, la preturi din Europa de Vest", explica Pascu.
Oficialul UPC spune, pe de alta parte, ca profitul net este important, dar nu este si singurul care trebuie avut in vedere cand este evaluata activitatea unei companii telecom. "Si profitul net este important, dar sunt si alti indicatori semnificativi. Este vorba de numarul de clienti, de faptul ca lansam noi produse si ca mentinem ritmul investitiilor, ca nu schimbam tarifele in lei. Din punct de vedere operational toate aceste componente sunt mult mai relevante decat un rezultat contabil pe termen scurt."
In ceea ce priveste strategia pe acest an, oficialul UPC spune ca operatorul nu are in vedere cresterea tarifelor, desi acestea sunt exprimate in lei, iar moneda nationala a pierdut peste 13% in raport cu euro, doar in ultimele doua luni si jumatate.
"Strategia noastra pe anul acesta este sa mentinem preturile unde sunt. Nu avem un curs maxim euro/leu de la care am prevazut o majorare a tarifelor. Nu avem preconizata nicio crestere de pret pe niciun produs", a spus directorul financiar al UPC. RCS&RDS, cea mai mare companie de cablu TV de pe piata, a majorat de doua ori in ultimele trei luni tarifele in lei, acuzand scaderea leului in fata euro.
In ceea ce priveste rezultatele din primele saptamani ale acestui an, numarul de abonati ai UPC a urcat de la 1,263 milioane, la finele anului 2008, la peste 1,3 milioane in luna februarie. Pe cablu TV, numarul de clienti a crescut de la 1,108 milioane la 1,112 milioane, din care 130.000 pe segmentul digital, comparativ cu 109.900 in decembrie 2008.
"Tendinta manifestata in randul clientilor este migrarea de la serviciile transmise analogic la cele digitale. Lansarea serviciului de televiziune digitala in octombrie 2008 a permis companiei sa stopeze pierderile de clienti si sa inregistreze cresteri de la luna la luna si suntem optimisti ca aceasta tendinta se va mentine si in urmatoarele luni", a aratat Pascu.
Conform datelor companiei, si pe segmentele internet si telefonie fixa au fost consemnate cresteri, de la 237.300 clienti, la finele anului 2008, la 240.000 utilizatori in luna februarie, respectiv de la 124.200 la 126.000.
Pascu spune ca manifestarea crizei financiare pe piata locala nu va afecta politica de resurse umane a operatorului, urmand ca numarul salariatilor sa creasca, de la 1.600 de angajati in prezent.
"Fara criza, cresterea UPC Romania estimata pentru acest an ar fi fost mai mare. Noi vom continua sa lansam noi oferte pe segmentul telefonie si internet. Spre exemplu, in ultimul trimestru al anului vom lansa serviciile de televiziune digitala de inalta definitie", a spus Pascu.
Subsidiara a companiei olandeze UPC Holding, UPC Romania este unul dintre primii trei jucatori locali pe piata telecomunicatiilor prin cablu TV.
UPC este afiliat la compania americana Liberty Global, listat la bursa de la New York, care furnizeaza servicii video, de voce si acces la internet pentru 16,9 milioane de clienti din 17 state.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO