Business Hi-Tech

Standarde pentru publicitatea online

04.08.2006, 19:11 14

Cateva dintre cele mai mari companii americane de Intenet au lansat o tentativa de a creste increderea in sistemul de publicitate bazat pe "plata per click", care a devenit cea mai mare sursa de venituri a industriei online. Initiativa vine intr-un moment in care ingrijorarile in ceea ce priveste frauda si alte eventuale abuzuri ale sistemului au atins un maxim.
Oficialii Interactive Advertising Bureau (IAB), asociatia care reprezinta Google, Yahoo! si alte companii de top, au organizat un grup operational care incearca sa standardizeze modul prin care click-urile mausului sa fie numarate si interpretate. Taxarea companiilor care cumpara servicii de publicitate, de fiecare data cand un utilizator de Internet acceseaza mesajele lor, a devenit principala abordare a serviciilor de publicitate online si reprezinta "inima" sistemelor de publicitate prin motoarele de cautare rulate de Google, Yahoo! si Microsoft.
In orice caz, firmele au fost asaltate cu intrebari din partea companiilor de publicitate, ingrijorate ca un numar tot mai mare de accesari ale reclamelor online (asa-numitele "click-uri") sunt frauduloase si concepute doar pentru a genera venituri.
Un studiu efectuat la cererea unei instante judecatoresti asupra sistemului detinut de Google pentru masurarea "click-urilor" a scos la iveala faptul ca intre companii nu exista la aceasta data o intelegere asupra modului de interpretare a comportamentului utilizatorilor de Internet care acceseaza de mai multe ori aceeasi reclama.
Companiile care cumpara servicii de publicitate s-au plans de lipsa de transparenta a sistemului, dar firmele de Internet au refuzat sa divulge modul prin care determina care "click-uri" sunt taxate, ignorand faptul ca pot aparea fraude de proportii. Initiativa IAB a fost conceputa sa "stabileasca reguli astfel incat publicitatea bazata pe click sa fie pregatita pentru audienta larga", a declarat Greg Stuart, CEO, citat de Financial Times.
Dezvoltarea publicitatii online a incurcat insa procesul de stabilire a regulilor pentru intreaga industrie. Eforturile IAB de a elabora standarde de control al modului in care vor fi contabilizate si taxate serviciile de publicitate online vor dura intre sase si opt ani pana sa fie completate, crede Stuart.
Publicitatea online a generat anul trecut venituri de 12,5 mld. $, in crestere cu 30%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO