Business Hi-Tech

Statele Unite: dezbateri prezidentiale pe YouTube

18.06.2007, 20:46 8

YouTube - achizitionat de Google anul trecut pentru suma de 1,65mld. dolari (1,28 mld. euro) - si CNN vor organiza pe 23 iulie odezbatere la care vor participa opt candidati democrati, uneveniment care va marca urmatorul pas in ceea ce a primit denumireade "alegerile YouTube", scrie International Herald Tribune.
Candidatii la presedintie se vor intalni pe o scena in orasulCharleston din Carolina de Sud, iar oameni obisnuiti le vor puteaadresa intrebari prin intermediul YouTube. Moderatorul dezbateriiva fi Anderson Cooper, prezentator la CNN.
Acest format deschide calea catre originalitate si spontaneitate -elemente de obicei straine mediului controlat al campaniilorprezidentiale. Iar datorita faptului ca imaginile vizuale au unimpact mai mare decat vorbele, clipurile video au potentialul de aobtine raspunsuri emotionale din partea candidatilor si de a oferiun alt cadru alegerilor prezidentiale.
"Este una din cele mai mari inovatii pe care le-am intalnit inpolitica", a declarat Mike Gehrke, director de cercetare laComitetul national demografic din Statele Unite.
Clipurile video generate de utilizatori vor schimba echilibrul incampaniile prezidentiale. "Inainte totul mergea intr-o singuradirectie. Costurile pentru creatia si derularea unei campaniicorespunzatoare si a unei reclame TV bune erau foarte mari. Laacestea se adaugau si costurile de difuzare, iar abia la sfarsitaparea ceva si pe Web", a precizat Gehrke.
CNN si YouTube vor comunica in curand toate detaliile referitoarela eveniment, precum si modul in care vor face selectia clipurilorvideo. Cooper deja a cerut telespectatorilor CNN sa fie "creativi",iar nimeni nu stie la ce sa se astepte.
Michael Bassik, consultant al democratilor care se specializeaza inpublicitatea politica online si nu gestioneaza momentan niciocampanie, a subliniat faptul ca YouTube ofera o oportunitate multmai mare de a atinge un public "tanar, activ si pasionat" - unpublic care este mult mai numeros decat audienta combinata astirilor si a celor cinci dezbateri televizate care au fostdifuzate pana in prezent. Majoritatea telespectatorilor care auurmarit cele cinci dezbateri aveau varsta peste 55 de ani.
"Impactul pe care il va avea YouTube nu poate fi supraestimat", aavertizat Bassik.
Oricine va putea crea clipuri video si luand in considerare natura"virala" a Internetului, este posibil ca fragmente cu momenteleimportante ale dezbaterii sa aiba o rata de penetrare mare pe Web.Avand in vedere mediul de difuzare, publicul se va largi cusiguranta, deoarece cel putin o parte din aceste clipuri vor fitrimise intre utilizatori si comentate pe forumuri de discutii saupe blog-uri, precum si in mijloacele de comunicare in masatraditionale.
Majoritatea campaniilor prezidentiale au deja integrata componentavideo. Senatorul Barrack Obama - candidat din partea democratilor,a carui campanie este mult mai axata pe Internet - percepedezbaterea pe YouTube ca pe o sansa de a "extinde dialogul online",a declarat purtatorul sau de cuvant, Bill Burton.
Matt Lewis, director operational la townhall.com, un cunoscut

portal de stiri politice

, a precizat ca le-ar recomanda republicanilor sa participe la odezbatere pe YouTube.
"Intr-adevar exista posibilitatea unui abuz, a difuzarii unordeclaratii scoase din context, dar poti dupa aceea sa-ti expuipropriul clip si sa difuzezi tot citatul. Tehnologia va face partedin viata, problema care se pune este daca va face parte si dinviata ta", a adaugat Lewis.
In timp ce dezbaterea pe YouTube are mari sanse de a cresterating-urile CNN, este inca discutabil daca va avea potentialul dea mobiliza persoanele sub 30 de ani sa mearga la vot.
In cazul precedentelor alegeri prezidentiale din 2004, circa 49%din persoanele cu varsta cuprinsa intre 18 si 29 de ani auparticipat la vot, a precizat Michael McDonald, profesor laUniversitatea George Mason si expert in analiza votantilor.
Procentajul a fost mai mare decat in anul 2000, cand doar 40% dincategoria de tineri au votat, insa a fost mai mic decat mediapopulatiei - in 2004, aproximativ 63,8% din persoanele peste 18 aniau participat la vot, comparativ cu cifra de 59,5% inregistrata inanul 2000. Totusi, explica McDonald, persoanele sub 30 de anireprezinta o cota din ce in ce mai mare din electorat - 16% in2004, fata de 14% in 2000.
El se asteapta sa vada un numar mare de tineri la votul din 2008,precum si un electorat numeros, deoarece cursa prezidentiala estein plina desfasurare, iar electoratul, in special tinerii, suntmotivati sa-si exprime opinia cu privire la subiecte importante,precum razboiul din Irak.
In incercarea de a stimula si mai mult votantii, organizatoriicampaniilor prezidentiale recunosc ajutorul adus de componentavideo, in special cand este vorba de prezentarea candidatilor capersoane autentice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO