Studiu Google: Românii sunt în fruntea clasamentului la cumpărăturile de pe mobil. 11% dintre cei de peste 16 ani care utilizează internetul au cumpărat un laptop de pe smartphone, iar 9% dintre aceştia au achiziţionat articole de modă

1 oct 2016 Autor: Ioana Nita

Românii achziţionează produse IT şi articole de modă direct de pe telefonul mobil la fel de mult ca britanicii, în condiţiile în care rata de penetrare a smartphone-ului în rândul populaţiei de peste 16 ani a trecut de 70%, potrivit unui studiu realizat de compania americană Google.
 
Astfel, România se află pe primul loc în topul ţărilor în care utilizatorii cumpără laptopuri de pe smartphone şi pe al doilea loc în ceea ce priveşte achiziţiile de fashion, îmbrăcăminte şi încălţăminte, după Marea Britanie. Aceasta din urmă este de altfel ţara europeană în care comerţul electronic este cel mai dezvoltat.
 
„Românii achiziţionează mai mult de pe smartphone comparativ cu alte pieţe din UE, conform datelor pe care le avem noi. Ne comparăm cu ţări avansate precum Elveţia, Suedia, Germania sau Marea Britanie. În Marea Britanie, circa 64% din achiziţiile realizate online în primul trimestru au fost realizate din aplicaţii mobile, potrivit unui studiu recent. Vorbim de o ţară foarte avansată din perspectiva aceasta (în ceea ce priveşte zona de online şi comerţul electronic – n.red.). Din punctul acesta de vedere este clar că românii au un apetit foarte mare în ceea ce priveşte folosirea smartphone-ului“, a explicat Elisabeta Moraru, industry manager în cadrul subsidiarei locale a Google.
 
Conform studiului realizat de compania americană, 11% dintre românii de peste 16 ani care utilizează internetul au cumpărat un laptop de pe smartphone, iar 9% dintre aceştia au achiziţionat articole de modă. Pentru piaţa din Marea Britanie, procentul este de 8% în cazul achiziţiilor de laptopuri şi de 11% pentru comenzile online de îmbrăcăminte şi încălţăminte.
 
Studiul Google a fost realizat prin intermediul a 400 de chestionare pentru fiecare categorie în parte – laptopuri şi articole de modă (îmbrăcăminte şi în­căl­ţăminte) - la care au răspuns utili­za­torii de internet cu vârsta de peste 16 ani care au făcut o astfel de achiziţie.
 
În cazul infor­mării despre pro­­duse înaintea achizi­ţiei, numărul utilizatorilor de internet care se informează de pe smartphone este mult mai mare, procentele depă­şind 50% în aproape toate pieţele ana­lizate. România ocupă locul al treilea în ceea ce priveşte informarea în vederea achiziţionării unui laptop, cu un procent de 78%, după Mexic şi Spania, şi a cincea poziţie în cazul cercetărilor făcute de pe telefonul mobil înaintea cumpărării unor articole de modă (57%). Numărul utili­zatorilor de inter­net care se infor­mează de pe smart­phone înainte de a cumpăra un produs este mai mare de­cât al celor care şi rea­lizează achi­zi­ţiile de pe mobil, dat fiind că de cele mai multe ori aceş­tia caută informaţii despre produse de pe mobil, dar le cumpără apoi din maga­zi­nele fizice sau tot online, însă de pe desktop.
 
Ponderea persoanelor care acce­sează internetul de pe smartphone cel puţin la fel de des ca de pe desktop a crescut în ultimii patru ani, ajungând anul acesta la circa 55%. „Utilizăm din ce în ce mai mult internetul de pe smartphone-uri. Sunt chiar situaţii în care alegem să nu mai cumpărăm desktopuri, ci preferăm să ne ducem mai mult în zona de mobilitate. Datele noastre ne arată că 72% din populaţia de peste 16 ani utilizează internetul de pe smartphone“, a menţionat Elisabeta Moraru.
 
Vânzările de smartphone-uri au crescut spectaculos în ultimii ani, piaţa de profil îndreptându-se anul acesta spre 4,2 milioane de unităţi.
 
Astfel, telefonul mobil devine unul dintre principalele canale de marketing şi promovare pentru retaileri, smartphone-ul fiind mereu la îndemâna utilizatorilor. În aceste condiţii, brandurile trebuie să aibă o strategie diferită pentru dispozitivele mobile pentru a-şi atrage clienţi. Google le oferă companiilor serviciul AdWords pentru publicitatea pe internet, infor­maţiile cu privire la comportamentul utilizatorilor de internet fiind astfel foarte importante pentru strategiile brandurilor.

 
Cuvinte cheie:
smartphone
, romani
, studiu
, britanici
, google
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide