Business Hi-Tech

Un nou portal ataca gigantii Yahoo si Google

25.08.2006, 19:11 13

Un nou portal francez, numit Netvibes, incearca sa castige teren in fata gigantilor Yahoo si Google, oferindu-le utilizatorilor de Internet o mai buna organizare a stirilor, informatiilor si a altor servicii disponibile online, scrie International Herald Tribune.
Site-ul, www.netvibes.com, este calificat deja drept mult mai accesibil decat tehnologia de livrare a informatiilor RSS (Really Simple Syndication) si mult mai flexibil decat paginile MyYahoo sau Google.
Pagina interactiva, care a necesitat investitii de 15,3 mil. dolari (12 mil. euro), incurajeaza utilizatorii sa administreze informatii provenite din diferite surse pentru a-si crea propria pagina, unde pot vedea, dintr-o singura privire, ce informatii sau noutati apar pe alte pagini web. Elementele ce pot fi combinate pe o pagina pot include titluri de stiri, o licitatie de pe eBay sau un cont de e-mail, sau functii de convertor valutar sau dictionare online, "imprumutate" de pe diverse alte pagini de Internet.
Tariq Krim, fondatorul Netvibes, afirma ca site-ul face parte dintr-un curent menit sa ajute utilizatorii sa adapteze Internetul conform propriilor nevoi. "Noi ajutam utilizatorii sa treaca de barierele impuse de birocratia Internetului, oferindu-le exact ceea ce au nevoie. Avantajul nostru fata de sistemele proprietare ale Yahoo! sau Google il reprezinta entuziasmul fata de ecosistemul Netvibes", a declarat Krim, citat de International Herald Tribune.
Asa-numitul ecosistem este reprezentat de mai multe module preprogramate - deseori create de alti utilizatori - care pot fi plasate pe paginile personale cu un singur click. In plus, Netvibes a pus la dispozitia utlizatorilor instrumente create pentru facilitarea traducerii continutului paginii de Internet, fiecare modul putand fi personalizat sau inlocuit.
Krim a creat Netvibes ca o solutie la supraincarcarea informationala cu care s-a confruntat in timp ce rula un alt site infiintat de el, generationMP3.com. Site-ul era dedicat comentariilor facute de utilizatori asupra celor mai noi gadget-uri, ceea ce l-a determinat sa petreaca multe ore citind paginile de Internet ale competitorilor.
Netvibes nu a beneficiat de o promovare masiva la data lansarii, dar, in prezent, peste cinci milioane de utilizatori din peste 100 de tari detin un cont, a precizat Krim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO