Un nou portal francez, numit Netvibes, incearca sa castige teren in fata gigantilor Yahoo si Google, oferindu-le utilizatorilor de Internet o mai buna organizare a stirilor, informatiilor si a altor servicii disponibile online, scrie International Herald Tribune.
Site-ul, www.netvibes.com, este calificat deja drept mult mai accesibil decat tehnologia de livrare a informatiilor RSS (Really Simple Syndication) si mult mai flexibil decat paginile MyYahoo sau Google.
Pagina interactiva, care a necesitat investitii de 15,3 mil. dolari (12 mil. euro), incurajeaza utilizatorii sa administreze informatii provenite din diferite surse pentru a-si crea propria pagina, unde pot vedea, dintr-o singura privire, ce informatii sau noutati apar pe alte pagini web. Elementele ce pot fi combinate pe o pagina pot include titluri de stiri, o licitatie de pe eBay sau un cont de e-mail, sau functii de convertor valutar sau dictionare online, "imprumutate" de pe diverse alte pagini de Internet.
Tariq Krim, fondatorul Netvibes, afirma ca site-ul face parte dintr-un curent menit sa ajute utilizatorii sa adapteze Internetul conform propriilor nevoi. "Noi ajutam utilizatorii sa treaca de barierele impuse de birocratia Internetului, oferindu-le exact ceea ce au nevoie. Avantajul nostru fata de sistemele proprietare ale Yahoo! sau Google il reprezinta entuziasmul fata de ecosistemul Netvibes", a declarat Krim, citat de International Herald Tribune.
Asa-numitul ecosistem este reprezentat de mai multe module preprogramate - deseori create de alti utilizatori - care pot fi plasate pe paginile personale cu un singur click. In plus, Netvibes a pus la dispozitia utlizatorilor instrumente create pentru facilitarea traducerii continutului paginii de Internet, fiecare modul putand fi personalizat sau inlocuit.
Krim a creat Netvibes ca o solutie la supraincarcarea informationala cu care s-a confruntat in timp ce rula un alt site infiintat de el, generationMP3.com. Site-ul era dedicat comentariilor facute de utilizatori asupra celor mai noi gadget-uri, ceea ce l-a determinat sa petreaca multe ore citind paginile de Internet ale competitorilor.
Netvibes nu a beneficiat de o promovare masiva la data lansarii, dar, in prezent, peste cinci milioane de utilizatori din peste 100 de tari detin un cont, a precizat Krim.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels