Business Hi-Tech

UPC afiseaza venituri mai mici cu 12% in euro pentru T1 2008

UPC afiseaza venituri mai mici cu 12% in euro pentru T1 2008

Jack Mikaloff, CEO al UPC Romania

26.05.2008, 19:35 15

Operatorul UPC Romania, care isi disputa cu RCS&RDS pozitia de lider al pietei locale de cablu TV (CATV), a consemnat in primul trimestru al acestui an venituri de 38,5 mil. euro, in scadere cu 11,7% fata de nivelul inregistrat in intervalul ianuarie-martie 2007, conform raportului financiar trimestrial al UPC Holding Olanda, actionarul majoritar al companiei romanesti.
Un impact major asupra rezultatelor afisate in euro de companie a fost reprezentat de evolutia cursului de schimb euro/leu, dat fiind faptul ca moneda nationala a pierdut 9% in raport cu euro in T1 2008 fata de aceeasi perioada a anului trecut. UPC este singurul operator major de pe piata locala care practica tarife in lei. Marea majoritate a companiilor locale telecom practica tarife in euro. O exceptie este RCS&RDS care are in oferta si tarife in lei si in euro, in functie de serviciul oferit.
Pe de alta parte, o posibila explicatie pentru reducerea veniturilor este legata de scaderea numarului de clienti pe cablul TV, cel mai important business al companiei. Oficialii UPC nu au putut fi contactati pentru a comenta rezultatele.
In primul trimestru al acestui an, UPC a pierdut 9% din clientii CATV (115.500 de utilizatori) fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul total de abonati (cablu analogic si digital) ajungand la 1,216 milioane. Toate celelalte linii de business (telefonie fixa, internet si televiziune prin satelit) au inregistrat cresteri.
Pe segmentul televiziunii prin satelit, UPC Romania avea la finele lunii martie 2008 un portofoliu de 124.700 de clienti, cu 87% mai mult fata de intervalul similar din 2007. Fata de finele anului trecut, UPC a pierdut 0,47% din portofoliul de clienti de CATV (5.800 de utilizatori) si a inregistrat, de asemenea, cresteri pe toate celelalte linii de business.
UPC se confrunta cu o concurenta dura pe toate liniile sale de business cu operatori ca Romtelecom si RCS&RDS. Operatorul resimte, spre exemplu, o presiune suplimentara in Bucuresti, unde RCS&RDS a inceput sa dubleze in unele cartiere infrastructura UPC, incercand sa-i "fure" clientii. UPC a lansat de altfel o oferta prin care reduce cu 35% tariful abonamentelor CATV pentru clientii din Bucuresti.
Operatorul reduce insa tariful cu 12 lei la 22 de lei pe luna exclusiv pentru clientii care au contractat cel mai ieftin pachet TV din oferta si care aleg sa semneze un contract pe urmatorii doi ani cu operatorul. UPC incearca astfel sa-si conserve baza de clienti care, teoretic, pe baza faptului ca platesc cel mai ieftin abonament, ar putea fi considerati abonatii cei mai tentati sa schimbe furnizorul din cauza tarifelor mai mici.
Dupa aplicarea reducerii de 35%, tariful UPC este cu doar 1 leu mai scump decat cel practicat de RCS&RDS pentru serviciile CATV. RCS adauga insa gratuit pe langa serviciile CATV si telefonie fixa si mobila.
Pe segmentul televiziunii prin satelit, UPC a inregistrat cresteri, dar acestea s-a situat cu mult sub cele afisate de Romtelecom si RCS&RDS, care au acaparat practic aproape toata cresterea pietei.
UPC are din luna februarie a acestui an un nou CEO, in persoana americanului Jack Mikaloff, care a ocupat in ultimii zece ani mai multe posturi de manager in cadrul companiilor detinute in Europa de operatorul Liberty Global.
Atat Mikaloff, cat si Richard Anderson, fostul CEO al operatorului, descriu piata locala telecom drept una dintre cele mai competitive din Europa.
UPC Romania este o subsidiara a companiei olandeze UPC Holding, care avea, la 31 martie, 15,5 milioane de abonati, din care 10 milioane la serviciile video, 3,4 milioane la serviciile de internet si 2,1 milioane la cele de telefonie.
Veniturile UPC Holding au crescut in intervalul analizat cu 6%, la 870 de milioane de euro, de la 822 de milioane de euro in urma cu un an.
Profitul operational a urcat cu 56 de milioane, la 112 milioane de euro.
Raportul trimestrial al UPC Holding Olanda nu face referire la profitul operational al filialei din Romania.
UPC este afiliat la compania americana Liberty Global. UPC Romania a consemnat in 2007 venituri de 173,2 milioane de euro, in crestere cu 16,2% fata de 2006.
De la intrarea pe piata romaneasca, in urma cu 16 ani, UPC a derulat investitii de peste 700 mil. euro.
In acest an, societatea va investi 40 de milioane de euro in imbunatatirea retelei si extinderea serviciului de televiziune digitala prin cablu in mai multe orase din tara, potrivit unei declaratii a directorului general al UPC Romania, Jack Mikaloff, din luna mai a acestui an.
La nivelul anului 2007, operatorul roman a investit 45 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO