Business Hi-Tech

UPC investeste 2 mil. euro pentru a intra pe piata Internetului

06.04.2005, 20:07 19

Compania UPC Romania, numarul trei pe piata autohtona a serviciilor de televiziune prin cablu, va lansa serviciile proprii de acces la Internet, investitia pentru 2005 depasind doua milioane de euro.

"In cel mult doua luni vor fi acoperite trei orase: Cluj-Napoca, Timisoara si Ploiesti. Din aceasta suma, pentru Cluj s-au alocat 700.000 de euro. Pentru inceput, de aceste servicii vor avea parte clientii din zona centrala a orasului, urmand ca reteaua sa se extinda apoi in celelalte cartiere", a declarat pentru ZF Transilvania Mircea Ilea, director regional de operatiuni UPC.

Potrivit acestuia, viteza pe care o va avea serviciul de Internet va fi cea mai mare oferita de vreun operator de tv prin cablu din Romania, iar principalii competitori pe acest segment de piata vor fi Astral si RDS. De altfel, serviciul de Internet oferit de UPC a fost testat pe piata timisoreana inca din toamna trecuta, in acest moment acolo existand peste 350 de clienti.

In bugetul de investitii pentru Cluj-Napoca, ca o investitie colaterala, intra si largirea benzii de frecventa la 860 MHz, pentru a permite ca, pe viitor, sa fie introduse alte posturi de televiziune cerute de clientii UPC.
"70% din locuintele din Cluj beneficiaza de TV prin cablu, iar UPC detine 60% din aceasta piata, adica 55.000 de clienti. Pentru dezvoltarea retelei din Cluj, din 2003, am investit 4 milioane de dolari", a mai spus Mircea Ilea.

Compania a achizitionat la sfarsitul anului trecut operatorul de cablu TV Satba Bacau, operatiune prin care numarul clientilor a crescut cu peste 9.000.
Tranzactia a fost evaluata la 1,2 - 1,6 milioane de euro.

De asemenea, UPC a mai cumparat, tot anul trecut, furnizorul de servicii de televiziune prin cablu Eurosat Bacau. UPC se afla in discutii avansate cu actionarii Astral pentru achizitionarea acestui operator, o decizie finala fiind asteptata - conform unor surse din piata - in urmatoarele cateva saptamani.

In Romania, UPC are 357.000 de abonati la televiziunea prin cablu in sistem analog, in peste 40 de localitati. UPC Romania, divizia locala a corporatiei americane UGC, a avut anul trecut incasari de 27,1 milioane de euro, in crestere cu 33% fata de anul 2003. Compania a avut un profil operational de 9,5 milioane de euro, in Romania inregistrandu-se cel mai mare indice de crestere a veniturilor UPC in 2004, profilul operational urcand cu 51%, spun oficialii companiei.

UPC este pe piata locala de 13 ani, timp in care a investit peste 75 mil. $ (57 mil. euro) pentru extinderea retelei proprii si achizitia de jucatori la nivel local. Planul de investitii pentru dezvoltarea serviciilor oferite de UPC in acest an depaseste 8 milioane de dolari (6,1 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO