Business Hi-Tech

UPC: Ne-am bugetat cresteri pe toate serviciile in 2009

UPC: Ne-am bugetat cresteri pe toate serviciile in 2009

Severina Craiciu, directorul financiar al UPC Romania: Ne asteptam sa avem cresteri la toate serviciile: televiziune prin cablu, televiziune digitala, internet si VoIP.

12.01.2009, 18:41 61

UPC Romania, unul din cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, si-a bugetat pentru anul curent cresteri pe toate segmentele de business pe care opereaza in ciuda contextului economic dificil si a concurentei dure de pe piata.

"Anul acesta ne asteptam sa avem cresteri la toate serviciile: televiziune prin cablu, televiziune digitala, internet si VoIP", a precizat pentru ZF Severina Craiciu, directorul financiar al UPC Romania. "In 2009 vom continua sa investim, iar strategia pe termen scurt pentru UPC este sa se concentreze pe reteaua si baza de clienti actuala", a adaugat ea.
In primele noua luni ale anului trecut UPC a inregistrat cresteri pe toate segmentele de business de pe piata locala, mai putin pe cablul TV, care reprezinta si cea mai mare linie de business a operatorului.
Astfel, UPC avea in septembrie 2008 aproape 230.000 de clienti pe internet (in crestere cu 24% fata de finele anului 2007), 137.700 de clienti pe televiziunea prin satelit (in crestere cu 20%) si 120.600 de utilizatori pe telefonia fixa (mai multi cu 25%).
O crestere in 2009 pe cablu TV a UPC ar pune capat unei perioade de scadere a numarului de clienti care continua neintrerupt de la finele anului 2006, pe fondul unei concurente dure cu RCS&RDS, compania controlata de omul de afaceri oradean Zoltan Teszari.
Unul din serviciile pe care UPC se bazeaza pentru a creste pe serviciile TV este Digital Video Recorder (DVR), care le permite, printre altele, clientilor companiei sa inregistreze pana la 65 de ore de emisiuni TV sau oprirea si derularea emisiunilor in direct ca si cum acestea ar rula de pe un DVD sau o caseta video. Deocamdata, serviciul nu este disponibil in Bucuresti - cea mai mare piata de servicii de cablu TV din Romania. Astfel, serviciul DVR al UPC este momentan disponibil in orase ca Alba Iulia, Bacau, Braila, Buzau, Cluj Napoca, Constanta, Galati, Iasi, Ploiesti, Targoviste si Timisoara. Serviciul DVR este disponibil doar pentru clientii serviciului de televiziune digitala prin cablu. UPC a ajuns in luna decembrie la 100.000 de clienti pe cablul digital.
In alta ordine de idei, reprezentantii UPC afirma ca nu au in vedere mariri ale tarifelor pentru servicii, chiar daca operatorul este singurul de pe piata care are tarifele exprimate in lei, iar moneda nationala a pierdut in mai putin de trei luni peste 10% in raport cu moneda europeana.
"Bugetele noastre pentru anul 2009 au fost prevazute in RON. La momentul acesta nu avem preconizata in planurile de viitor nicio scumpire a tarifelor", a declarat Severina Craiciu.
Precizarea UPC vine in contextul in care unul din cei mai mari competitori ai sai, RCS&RDS, a anuntat recent ca a majorat tarifele in lei, pentru a face fata evolutiilor de pe piata valutara. RCS&RDS a marit tarifele din Romania cu 8 pana la 9% si a ajustat preturile exprimate in monedele nationale si de pe celelalte cinci tari din Europa Centrala si de Est in care opereaza.
In timp ce UPC are toate tarifele pentru clientii rezidentiali exprimate in lei, RCS&RDS are tarife si in lei, si in euro.
Gigantii pietei locale telecom, respectiv Orange, Vodafone si Romtelecom, precum si majoritatea celorlalti operatori mai mici (Cosmote, Zapp) au tarifele pentru servicii raportate la euro, astfel ca variatiile de pe piata valutara se resimt automat in facturile platite, in lei, de clienti.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO