Business Hi-Tech

Vânzările BenQ cresc la 7,5-8 mil. euro, sub estimări

Vânzările BenQ cresc cu 7,5-8 mil. euro, sub estimări

Proiectoarele sunt cel mai dinamic segment, pe care BenQ a avut o creştere de 52%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Autor: Adrian Dumitrache

10.11.2011, 00:04 142

Vânzările BenQ România, reprezentanţa producătorului taiwanez de echipamente IT, vor creşte cu 5-10% în acest an, la 7,5-8 milioane de euro, estimare sub nivelul preconizat la începutul anului, de circa 9 milioane de euro, pe fondul orientării clienţilor către produse ieftine.

"La începutul anului BenQ estima că vânzările în România se vor apropia de 9 milioane de euro, dar rezultatele din prima jumătate a anului şi trimestrul al treilea arată că vânzările se vor situa între 7,5 şi 8 milioane de euro, cu 5-10% mai mult faţă de 2010. Cantitativ, vânzările noastre au crescut puternic, dar valoric nu au mers la fel de bine, pe fondul orientării clienţilor către produse ieftine", a declarat directorul general al BenQ România, Dragoş Salamac.

El a adăugat că există o presiune din par­tea retailerilor care promovează produse ieftine sau care practică, pentru anumite produse, preţuri mai scăzute, obiectivul fiind "agăţarea clienţilor" şi creşterea traficului în magazine. "Retailerii nu obţin profit din vânzarea aces­tor produse, dar câştigă din creşterea traficului în ma­gazine, iar un număr mai mare de vizitatori adu­ce vân­zări în creştere".

Potrivit datelor BenQ, compania a înregistrat în primele nouă luni creşteri ale vânzărilor pe toate segmentele pe care activează la nivel local. Astfel, proiectoarele sunt cel mai dinamic segment, pe care BenQ a avut o creştere de 52%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind urmate de segmentul monitoarelor, cu un plus de 30%, şi cel al camerelor foto, care a urcat cu 8%.

Evoluţia pe segmentul pro­iectoarelor vine pe fon­dul creşterii pieţei de profil, dar şi pe fondul majorării vânzărilor pe segmentele business şi educa­ţio­­nal. "BenQ şi-a consolidat poziţia de lider pe piaţa proiectoarelor din România, fiind în linie cu estimările prognozate până la finalul acestui an, care vizează o cotă de piaţă de minim 45%. Estimăm că noua gamă de proiectoare ne va oferi, în continuare, o dinamică mai bună decât a pieţei de profil, cererea de soluţii eficiente energetic din sectorul educaţional şi de business având cea mai mare creştere", a spus Salamac.

Primele nouă luni ale anului au adus vânzări în urcare şi pe segmentul monitoarelor, unde BenQ are o cotă de piaţă de aproximativ 9%, conform obiectivelor vizate pe plan local până la finalul anului.

Compania a raportat în primele nouă luni ale acestui an o creştere a volumului de vânzări de monitoare de aproximativ 30%. Monitoarele reprezintă 48% din vânzările totale înregistrate de BenQ la nivel local.

De asemenea, pe categoria camerelor foto digitale, BenQ România a raportat în perioada analizată un avans de 8% al volumului de vânzări, pe o piaţă în care decizia de achiziţie este influenţată de preţul cel mai mic, potrivit lui Salamac.

"Camerele foto contribuie cu aproximativ 13% la vânzările totale raportate de BenQ în România", a mai spus şeful subsidiarei locale.

În România, firma este prezentă din 2002 şi distribuie produsele prin Scop, Darel, RHS şi IT Direct.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO