Business Hi-Tech

Vodafone: Numarul de angajati creste cu 10%

Vodafone: Numarul de angajati creste cu 10%

Oficialii Vodafone spun ca exista inca loc de crestere pe segmentul de voce

29.05.2008, 13:28 133

Vodafone, al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, estimeaza ca isi va majora si in acest an cu 10% personalul, procent egal cu cel inregistrat anul trecut.
"In 2007, numarul de angajati a crescut cu aproximativ 10% fata de anul precedent. In anul care tocmai a inceput, am prevazut o crestere cam de aceeasi dimensiune", a declarat pentru ZF Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania. Vodafone avea in luna februarie a acestui an circa 3.000 de angajati. Directorul executiv al operatorului spune ca pe langa extinderea echipei, compania a urmarit sa includa managerii intr-un program de training.
"Incepand de anul trecut, am lansat un program amplu de dezvoltare pentru toti managerii din companie cu o durata de aproximativ 18 luni, care se axeaza pe dezvoltarea a ceea ce numim 'soft skills' (competente si comportamente manageriale, inclusiv inteligenta emotionala) si care, din pacate, nu se invata in nicio facultate. Este un program unic in Romania, prin natura si dimensiunea lui".
In alta ordine de idei, oficialul Vodafone spune ca operatorul a finalizat un proces de reorganizare, care a vizat alinierea organizatiei din Romania la cea dupa care este structurat grupul britanic Vodafone.
"As numi schimbarea care a avut loc in companie la inceputul anului reorganizare, si nicidecum restructurare. O restructurare implica o reducere considerabila de personal, cum ati putut vedea in cazul multor companii", a explicat Solomon. "Schimbarile care au avut loc in Vodafone Romania sunt o aliniere fireasca la structura organizationala din cadrul grupului Vodafone si corespund modului de organizare a celor mai multe companii Vodafone care opereaza in piete mature. Noua structura face posibila conducerea businessului de-a lungul a trei piloni. Primul pilon se numeste Enterprise Business Unit si reuneste activitatile din companie care sunt concentrate pe deservirea clientilor business sau persoane juridice. Al doilea pilon se numeste Consumer Business Unit si aceasta divizie este orientata in totalitate pe segmentul Consumer sau persoane fizice. Al treilea pilon incorporeaza restul activitatilor care au menirea sa sustina dezvoltarea pe termen mediu si lung a companiei."
Ca parte a acestui proces, Gabriela Matei, care ocupa la Vodafone pozitia de senior director Business Market, a fost promovata ca Chief Commercial Officer pe segmentul business, devenind astfel primul roman care ocupa o functie de director comercial in cadrul subsidiarei grupului britanic. De asemenea, Karsten Wildberger a preluat, din luna martie, pozitia de Chief Commercial Officer pe segmentul consumer (clienti rezidentiali). El a ocupat anterior pozitia de director financiar in cadrul Vodafone Romania. "Aceasta structura ne permite sa raspundem mult mai rapid tendintelor din piata si sa oferim servicii particularizate pe baza cerintelor diferite ale segmentelor de clienti", a adaugat Solomon.
Vodafone a anuntat la inceputul acestei saptamani ca a inregistrat in anul fiscal 2007/2008, incheiat in martie 2008, un profit operational inainte de plata dobanzilor, a taxelor, depreciere si amortizare (EBITDA) de 558 mil. euro, in crestere cu 11 % fata de anul precedent. Veniturile totale ale Vodafone au fost de 1,18 mld. euro, reprezentand o crestere de 11% comparativ cu anul financiar precedent, pe fondul cresterii numarului de clienti (cartele sim active) cu 12% (967.000 utilizatori), la 8,9 milioane clienti. Veniturile din servicii au avansat cu 10%, ajungand la un total de 1,12 mld. euro.
Liliana Solomon spune ca avansul de 12% al bazei de clienti, cu aproximativ 1 milion de utilizatori - mai mic decat in anul fiscal precedent, este normal in conditiile actuale ale pietei.
"Daca va uitati la indicatorii nostri pentru anul financiar incheiat, veti remarca ca am avut o crestere a veniturilor foarte sanatoasa, de 23%, in timp ce baza de clienti a crescut doar cu aproximativ 12%, jumatate fiind abonati ai serviciilor noastre. Aceasta dezvoltare este normala intr-o piata matura in care, dupa cum afirmam cu un an in urma, numarul absolut de clienti devine secundar, rolul primordial fiind preluat de cresterea cifrei de afaceri si a profitabilitatii."
Vodafone este al doilea jucator de pe piata locala de telefonie mobila, dupa numarul de clienti. Lider de piata este Orange, cu peste 10 milioane de utilizatori (cartele sim active). Vodafone nu a anuntat veniturile totale inregistrate in anul calendaristic 2007, astfel incat nu este clar cat de mare este avansul Orange in fata Vodafone.
Orange a raportat venituri de 1,234 miliarde euro pentru 2007, in timp ce oficialii Vodafone au precizat ca in perioada respectiva veniturile au crescut cu 20%, la aproximativ 1,2 mld. euro.
In 2006, conform datelor disponibile pe pagina web a Ministerului Finantelor, Orange a inregistrat o cifra de afaceri de 1,07 mld. euro, fata de 1,02 mld. euro in cazul Vodafone.
Referitor la perspectivele de crestere pentru acest an, directorul executiv al Vodafone afirma ca acestea exista atat pe segmentul de voce, cat si pe cel de date.
"Personal, cred ca in viitorul apropiat exista inca potential de crestere, atat in serviciile de voce, cat si in cele de date. Diferenta dintre cele doua categorii de produse consta mai mult in potentialul lor pe termen lung. Cred ca datele mobile sunt abia la inceput si prin urmare dezvoltarea technologica viitoare va permite lansarea de noi servicii si aplicatii care sa asigure o crestere mai indelungata decat a serviciilor de voce".
Vodafone a inregistrat anul trecut venituri de 41 mil. lire sterline (58 mil. euro) din serviciile de date, conform datelor publicate de grupul Vodafone.
Veniturile grupului britanic au crescut cu 14,1%, la 44,6 miliarde euro, in anul fiscal incheiat la 31 martie, in timp ce profitul inainte de plata dobanzilor, a impozitelor, depreciere si amortizare (EBITDA) al operatorului telecom a avansat cu 10,2%, la 16,5 miliarde euro.
Totodata, numarul de clienti ai companiei s-a majorat cu 26%, la 260 de milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO