Business Hi-Tech

Yahoo Audio cauta melodii, dar le si vinde

05.08.2005, 18:51 22

Yahoo, cel mai mare portal de pe Internet, a lansat recent un nou serviciu in versiunea beta (perioada de test) care permite utilizatorilor sa caute melodii sau alte fisiere audio printre milioanele care sunt puse la dispozitie online de marile site-uri ce permit descarcarea de muzica, asa cum sunt magazinul online al Apple, iTunes, dar si Rapsody sau Napster, scrie editia online a publicatiei americane The New York Times.

Compania americana nu este insa prima care aduce pe piata un serviciu de cautare de muzica online. America Online (AOL), cu serviciul sau Singingfish, este unul dintre jucatorii deja existenti pe aceasta piata, si nici Yahoo nu este chiar debutant, intrucat a oferit pana acum un serviciu intr-o versiune mai veche pentru cautarea de MP3-uri.

Cu toate acestea, oficialii companiei au precizat ca noul serviciu, Yahoo Audio, este ceva mai eficient decat predecesorii sai, mai ales ca este primul care are acces la muzica pusa la dispozitie de aproximativ toate marile site-uri de descarcare de melodii de pe Internet, scrie The New York Times.

Noul serviciu gratuit, Yahoo Audio, pe care utilizatorii il vor putea utiliza accesand site-ul audio.search.yahoo. com, cauta printre aproximativ 50 de milioane de melodii, dar si stiri si reportaje in format audio si, cel mai important, cauta si podcast-uri (jurnale radio digitale), a explicat un oficial al Yahoo.

"De fapt, este un magazin universal de muzica unde utilizatorii au posibilitatea sa gaseasca melodiile cautate indiferent de provider", a precizat directorul departamentului de dezvoltare a tehnologiei al Yahoo, Bradley Horowitz.

Yahoo Audio va functiona similar cu celelalte servicii, de cautare de imagini si clipuri video, oferite de companie. Practic, tot ceea ce trebuie sa faca utilizatorii este sa tasteze numele melodiei pe care o cauta, iar serviciul va returna o lista cu cele mai relevante rezultate. Fisierele audio vor putea fi ascultate pe site, iar in cazul in care acestea sunt si disponibile spre vanzare, utilizatorii vor primi si un link spre paginile web de unde utilizatorii pot cumpara melodia pe care au cautat-o. In schimb, noul serviciu nu va returna rezultate in urma unei cautari in cazul in care acestea provin de pe site-uri care permit transferul ilegal de muzica, cum sunt Kaaza sau Grockster, au precizat oficialii Yahoo.

Initiativa de a lansa un nou serviciu de cautare mai eficient decat cele ale rivalilor vine la scurt timp dupa ce Yahoo a introdus propriul serviciu de descarcare de melodii online.

Insa, serviciul de cautare de MP3-uri nu va favoriza melodiile pe care le vinde Yahoo prin intermediul seviciului sau de muzica, au afirmat oficialii companiei. "Cand vine vorba de cautare de melodii trebuie sa fim impartiali, asa cum suntem si cand vine vorba de cautare in general", a precizat Bradley Horowitz.

Ba chiar Yahoo va avea si un motiv sa atraga trafic pe alte mari site-uri de profil, deoarece, de fiecare data cand un utilizator va cumpara o melodie, compania va primi un comision.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO