Business Internaţional

10.000 de dolari pentru o uniforma nu-i mult, cand designerul e renumit

11.02.2004, 00:00 12



Designerul Richard Tyler, printre ai carui clienti se numara Julia Roberts, Ashely Judd si Janet Jackson, isi va pune amprenta asupra uniformelor angajatilor Delta Air Lines, anunta Washinton Post.



Delta a anuntat saptamana trecuta ca Tyler va crea uniforme pentru 35.000 de insotitori de bord, agenti de vanzare a biletelor, muncitori din cadrul aeroportului si mecanici. Compania aeriana spera ca in acest fel sa-si imbunatateasca imaginea in ochii calatorilor. Oficialii companiei spera in acelasi timp sa ridice in acest fel moralul angajatilor sai pentru ca, spune compania, daca angajatii sunt multumiti de felul in care arata acestia vor munci mai mult si se vor purta mai frumos cu clientii.



Tyler face parte dintr-o intreaga lista de designeri ce au incercat sa imbunatateasca imaginea unei companii aeriene prin crearea de uniforme deosebite. Insotitorii de zbor ai companiei Air France au purtat uniforme create de Christian Dior si Louis Feraud. Curand, cei 35.000 de insotitori ai acestei linii aeriene vor purta uniforme create de Christian Lacroix. Designerul new-yorkez Stan Herman a contribuit la crearea de uniforme pentru pilotii companiilor aeriene United Airlines si JetBlue Airways.



Delta nu a precizat suma pe care i-o ofera lui Tyler ce, dupa cum declara pentru BizClass Robin Givhan din cadrul Washinton Post, cere intre 4.000 si 10.000 de dolari pentru un costum. Totusi, momentul ales de companie pentru efectuarea acestei investitii a starnit unele controverse. In ultimii doi ani, Delta a inregistrat pierderi de peste 2 miliarde de dolari, depunand in prezent eforturi destul de mari de reducere cu 20% a salariilor si beneficiilor acordate pilotilor sai, in incercarea de a reveni pe profit. In acelasi timp, compania aeriana a suspendat extinderea noii sale linii aeriene cu costuri reduse Song, pe fondul unui amplu proces de revizuire a costurilor.



Kenneth Rinzler, un avocat din Washington si un pasager frecvent al Delta, spune ca este mai putin preocupat de uniformele angajatilor acesteia, cat de situatia operatiunilor desfasurate de aceasta.



Tina A. Quartaroli, presedinta a Future Age Consulting Inc., declara ca ar fi de dorit ca Delta sa se concentreze mai degraba asupra "relatiilor sale cu clientii, ce lasa de dorit" si asupra "grilei sale de zboruri", decat asupra imbunatatirii look-ului insotitorilor sai de zbor.



Delta insista, insa, ca noile uniforme au fost solicitate atat de calatori, cat si de angajatii sai. "Felul in care aratam are o stransa legatura cu felul in care ne simtim si muncim, cat si cu relatiile pe care le avem cu clientii," arata Sharon Wibben, vice-presedinte al departamentului de servicii in-flight din cadrul Delta. Uniformele create de Tyler vor fi gata in doi ani.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO