Business Internaţional

ABN Amro isi reevalueaza strategia de crestere

15.11.2006, 20:46 7

Oficialii bancii olandeze ABN Amro sunt decisi sa imbunatateasca eficienta companiei, chiar daca pentru realizarea acestui scop va trebui sa inchida o parte a punctelor comerciale.
Oficialii ABN Amro au declarat recent ca nu vor exclude posibilitatea de a inchide operatiunile dedicate clientilor comerciali intr-unele dintre tarile unde compania este prezenta. Cea mai mare banca olandeza a confirmat temerile investitorilor si ale propriului Consiliu de Administratie cu privire la performanta inregistrata de unele parti ale diviziei restructurate care se ocupa de tranzactiile cu o valoare foarte mare, scrie Financial Times.
De asemenea, oficialii au afirmat ca vor disponibiliza mai mult de 500 de persoane din functii de conducere din totalul de 4.500 pe care compania il are in prezent si ca planuiesc reducerea activelor obtinute in urma vanzarii recente catre UBS a diviziei de contracte la termen si pentru a carei realizare a accelerat masurile de imbunatatire a profiturilor.
Reprezentantii ABN nu au facut niciun secret din faptul ca au fost nevoiti sa grabeasca procesul de imbunatatire a eficientei companiei pentru a aloca sume mai mari acelor divizii care au cele mai bune perspective privind cresterea profiturilor. Din punctul de vedere al profitului pe actiune, ABN Amro a ocupat locul 14 dintr-un total de 21 de banci in cadrul unui grup de banci cu activitati similare, promitand ca pana in 2008 va ocupa un loc intre primele cinci.
"Conteaza foarte mult faptul ca vrem sa atingem un scop si ca masurile pe care le-am luat au fost create in mod special pentru a imbunatati substantial locul pe care il ocupam in prezent", a declarat Hugh Scott-Barrett, directorul financiar al ABN Amro. Compania intentioneaza sa foloseasca 10 mld. euro din cele 140 de miliarde de euro detinute in active alocate in prezent clientilor comerciali pentru a le reinvesti in alte domenii. Sub atenta observatie sunt si activitatile europene din afara Italiei si Olandei, si din America Latina, in afara de Brazilia. ABN Amro are operatiuni cu clienti comerciali din Finlanda si Rusia pana in Columbia, Paraguay si Venezuela.
Decizia este delicata deoarece banca nu doreste sa riste relatiile pe care le are cu clientii internationali sau cu cei de pe pietele interne care depind de retelele mondiale.
"Baza de clienti este foarte importanta pentru strategia noastra, dar trebuie sa ne concentram pe piete unde fie avem, fie putem genera o pozitie ce poate fi sustinuta. Pe pietele mari avem acest lucru, iar in Italia credem ca avem o platforma de construit. In rest incercam sa descoperim care sunt pietele pe care ne putem dezvolta", a spus Scott-Barrett.
Rezultatele inregistrate in primele noua luni ale anului au depasit asteptarile, compania inregistrand un profit net de 1,14 miliarde euro, adica cu 5,5% mai mici decat anul trecut, cand profiturile au inclus un castig provenit din vanzarea unei companii de asigurari.
Unitatea europeana de operatiuni a beneficiat de castiguri mai mari de piata, in timp ce divizia din America de Nord a reusit sa atenueze o stagnare a randamentului. Totusi, in ciuda cheltuielilor mai mici inregistrate in America de Nord, in Olanda si Italia au fost limitate din cauza costurilor mai mari ale unitatii mondiale a clientilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO