Business Internaţional

Activitatea RJ Reynolds, afectata de vanzarile in scadere si de competitie

29.01.2004, 00:00 16



Pierderile inregistrate de RJ Reynolds pe trimestrul patru au fost in crestere, a doua mare companie de tutun din Statele Unite fiind afectata de scaderea vanzarilor de tigari, de competitia venita din partea rivalilor ce practica discount-ul, cat si de costurile destul de mari legate de programul sau de restructurare.



In acelasi timp, compania a lansat proiectii legate de castigurile pe actiune pe care le va inregistra in anul 2004, acestea fiind cuprinse intre 4,55-4,90 dolari pe actiune, cu mult sub asteptarile analistilor de pe Wall Street, de 5 dolari.



In calcularea proiectiilor, compania nu a inclus impactul pe care l-ar putea avea fuziunea pe care aceasta o are in vedere, cu Brown & Williamson, apartinand British American Tobacco, al treilea grup american din sectorul tutunului. Tranzactia urmeaza a fi aprobata catre mijlocul acestui an. In urma acestei fuziuni ar putea lua nastere o companie mult mai puternica, plasata pe locul doi pe piata americana a tutunului, o companie ce va putea rivaliza cu Philip Morris, liderul de piata, si cu rivalii ce practica discountul, dintr-o pozitie mai avantajoasa.



Totusi, atat rezultatele pe trimestrul patru, cat si cele pe intregul an 2003 raportate de companie scot in evidenta amploarea presiunilor exercitate de rivale asupra acesteia.



Dispunand de marci premium mai slabe comparativ cu cele ale Morris, caracterizata de o baza de costuri mai ridicata si neavand o divizie in afara Statelor Unite prin care sa-si compenseze pierderile interne, RJR afost puternic afectata de cresterea segmentului de tigari fabricate de micii producatori. Conform estimarilor, acest segment a castigat o cota de 14% din piata Statelor Unite.



Pierderile nete inregistrate d RJR pe trimestrul patru aproape s-au dublat, de a 59 milioane de dolari, pana la 136 milioane de dolari.



Vanzarile au scazut cu 12,2% in trimestrul respectiv, pana la 1,23 miliarde de dolari.



Pe intregul an, compania a raportat pierderi nete de 3,45 miliarde de dolari. Vanzarile totale nete au scazut cu 15% pana la 5,27 miliarde de dolari.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO