Business Internaţional

Airbus concediaza 10.000 de oameni

02.03.2007, 17:45 15

Decizia companiei Airbus de a reduce cu 10.000 numarul locurilor de munca si de a vinde sase fabrici in urmatorii trei ani a starnit reactii dure in randul sindicatelor companiei din intreaga Europa.
Reprezentantii sindicatelor au declarat ca 14.000 de angajati, functionari si muncitori implicati in procesul de productie, din cadrul a patru fabrici ale Airbus de pe teritoriul Frantei, au facut miercuri greva de protest de doua ore impotriva disponibilizarilor, scrie International Herald Tribune.
Reducerile de personal au drept obiectiv obtinerea unor economii de miliarde de euro in contextul pierderilor consistente cauzate de intarzierea lansarii modelului A380, de scaderea dolarului care a afectat negativ profitul, dar si de dorinta de a raspunde provocarii lansate de revenirea Boeing.
"Muncitorii au reactionat in numar mare, iar acesta este doar inceputul", a precizat Julien Talavan, purtatorul de cuvant al Fortei Muncitorilor, cel mai mare sindicat al companiei Airbus din Franta. Mai mult, muncitorii germani si cei francezi intentioneaza la mijlocul lunii martie sa initieze impreuna o serie de proteste.
"Nu agream ideea unui consiliu EADS. Ne vom lupta pentru fiecare loc de munca", a declarat Rudiger Lutjen, presedintele consiliului muncitorilor din Germania, facand referire la compania care detine Airbus.
Louis Gallois, directorul executiv al companiei Airbus, a declarat ca vor fi reduse aproximativ 4.300 de locuri de munca in Franta, 3.700 in Germania, 1.600 in Marea Britanie si 400 de locuri de munca in Spania. Jumatate din numarul acestor locuri de munca este reprezentat de muncitorii angajati temporar si prin intermediul subcontractelor, limitand disponibilizarile angajatilor de drept ai companiei Airbus la 5.000, mai exact 9% din totalul fortei de munca europene de 55.000 de angajati.
Masurile drastice adoptate de conducerea Airbus au la baza cei doi ani de intarzieri in lansarea modelului A380, cauzate de problemele de productie si de instalarea deficitara a instalatiei electrice a avionului, toate acestea combinate cu un raport slab al dolarului in comparatie cu moneda euro au dus la pierderi financiare importante pentru profitul companiei in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO