Business Internaţional

Airbus se restructureaza si ar putea da afara aproximativ 12.000 de angajati

20.02.2007, 19:20 28

Pentru a nu pierde contactul cu principalul rival, Airbus urmeaza sa faca reduceri masive de personal si sa inchida o parte din fabrici.
Compania Airbus, detinuta de EADS (European Aeronautic Defance & Space), ar putea reduce cu pana la 12.000 numarul angajatilor interni si din cei ai furnizorilor, conform planului de restructurare "Power 8", scrie ABC Money.
Constructorul de aeronave va anunta reduceri ale personalului intre 10.000 si 12.000, dintre care aproximativ 3.000-4.000 de angajati din Franta si Germania. Publicatia La Tribune scrie de reduceri de pana la 10.000 de locuri de munca, precum si inchiderea a trei dintre cele 16 uzine de productie din Europa: Meaulte in Franta, Varel si Nordenham in Germania.
Un raport care a fost publicat in Sunday Times pe 18 februarie, care cita surse din companie scria ca reducerile de personal ar putea fi mai reduse decat cele preconizate, de 8.000 de angajati.
In termeni de productie, La Tribune scrie ca productia aeronavei A320 se va realiza la uzina din Hamburg, in timp ce la Toulouse se vor asambla modelele A350 si A380. Directorul Executiv al Airbus, Louis Gallois, de asemenea doreste sa reorganizeze managementul IT al companiei EADS intr-o noua structura care va fi dezvaluita la o data ulterioara.
Dar dincolo de problemele legate de aeronava A380 de 550 de locuri, cel mai mare avion de pasageri construit vreodata, Airbus si compania-mama EADS, se confrunta cu o serie de probleme mult mai importante pentru dezvoltarea sa, conduse de competitivitatea fata de Boeing, principalul sau rival.
Airbus se confrunta in prezent cu o dilema. In ultimii doi ani a primit un numar record de comenzi, chiar daca a fost intrecuta de catre Boeing in ultimul an din punctul de vedere al numarului comenzilor, cat si al valorii acestora. Airbus se confrunta cu intrebarea cat de mult trebuie sa mareasca productia gamei A320, care alaturi de Boeing 737 reprezinta cele mai importante avioane de pasageri din industrie.
Productia a crescut deja de la 20 de aeronave in urma cu cativa ani, la 32 pe luna in prezent, iar in martie 2008 se doreste atingerea de 36 de unitati pe luna. Si urmeaza sa se decida daca productia sa fie marita la 38 sau 40 de aeronave lunar, nivel neatins pana acum de un avion comercial.
In acest plan de productie sunt incluse patru aeronave pe luna asamblate la o noua uzina din China incepand cu 2009, care utilizeaza aripi si fuselaj furnizate de uzinele din Europa.
Pe de alta parte, Airbus se confrunta cu presiuni atat din partea resurselor financiare, cat si din partea celor de inginerie. Departamentul sau financiar simte presiunea scaderii dolarului in raport cu euro si a micsorarii protectiei oferite de cursul de schimb, care ii afecteaza competitivitatea la nivel global precum si resursele de a proiecta noi aeronave pentru a concura cu inovatiile realizate de Boeing.
Problema iminenta cu care se confrunta Airbus este unde sa dezvolte si sa asambleze noul A350, program in valoare de 10 miliarde euro, care poate sa transporte pe distante lungi intre 270 si 350 de pasageri, pentru a concura cu noul Boeing 787 Dreamliner.
Prin programul de restructurare Power 8 anuntat in octombrie, se anunta reduceri de costuri de 2,1 miliarde euro, economii de 5 miliarde euro pana in 2010, termenele de proiectare ale aeronavelor se vor reduce cu doi ani, de la opt la sase, in timp ce productivitatea va creste cu 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO