Business Internaţional

Aldi face loc produselor de marca pe rafturile sale

17.10.2005, 19:07 100

Aldi, cel mai mare lant de supermarketuri din lume, specializat pe discount, a inceput sa vanda o serie de produse de marca pe piata sa locala, din Germania, anunta Financial Times.

Decizia, ce marcheaza renuntarea grupului la strategia de vanzare de produse ce poarta numai propria marca, ar putea oferi noi oportunitati unor producatori de bunuri de larg consum, cum ar fi Procter & Gamble si Unilever.

Ferrero, cu sediul in Italia, furnizeaza sapte produse din ciocolata lantului Aldi, incluzand marcile Rocher si Kinder Surprise, a declarat o purtatoare de cuvant a producatorului. Si alte produse ar putea fi adaugate in cazul in care selectia initiala se vinde bine.

Lantul de supermarketuri, ce nu comenteaza niciodata pe marginea strategiei sale si nu furnizeaza nici un fel de date, a incetat sa aloce spatiu pentru noi produse de marca pe rafturile magazinelor sale cu doi ani in urma. Acesta a sperat ca produsele purtand propria marca se vor vinde mai bine in cele 7.500 de magazine detinute in Germania, Statele Unite si alte 14 tari.

Prin aceasta strategie de "hard discount", Aldi s-a distantat de rivalele sale, ce practica un discount "soft", precum Lidl, cel mai apropiat rival al acestuia.

Lidl si-a extins gama de produse de marca si a redus diferenta fata de Aldi pe piata germana, principala piata a celor doua grupuri.

P&G si Kimberly-Clark, grupul din domeniul produselor de larg consum, au incheiat recent acorduri cu Lidl.

Conform GfK, vanzarile realizate de Aldi pe primul semestru pe piata germana au scazut cu 0,6%, in timp ce vanzarile Lidl au inregistrat o crestere de 13%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO