Business Internaţional

Ambalajul din aluminiu, accesoriu la moda pentru produsele alimentare

08.11.2005, 19:49 46

Lucios, usor si placut la atingere, ambalajul din aluminiu este foarte in voga in randurile multor consumatori din Vest, scrie Financial Times.

Datorita versatilitatii, stralucirii, protectiei impotriva lumii, aluminiul a devenit o obisnuinta pe rafturile supermarketurilor, dar a castigat teren si in farmacii. "Metalul stralucitor da o senzatie de calitate si atrage privirea", crede Stefan Glimm, director executiv al European Aluminium Foil Association. "Un ambalaj nepotrivit afecteaza imaginea brandului", continua acesta.

Datorita trendului de folosire a unor folii din ce in ce mai subtiri, popularitatea ambalajelor din aluminiu este semnificativ mai mare. Grosimea foliilor din aluminiu s-a diminuat cu 30% in ultimii 30 de ani.



Productie de 3 milioane de tone anual

Uday Patel, consultant la CRU din Londra, spune ca productia anuala de folie de aluminiu, de 3 milioane de tone anul trecut, creste cu aproximativ 6 procente in tarile dezvoltate, cu 7% in tarile din Europa de Est si cu 8% in China.

Cererea pentru folia de aluminiu creste o data cu venitul pe cap de locuitor, dar foliile mai subtiri inregistreaza un progres mai rapid. Cei mai mari producatori din lume, inclusiv Novelis, Alcoa si Alcan, isi urmeaza consumatorii pe pietele in curs de dezvoltare.

Dar cea mai impresionanta evolutie se observa in productia de cutii pentru bauturi, o arma redutabila din arsenalul producatorilor de bauturi. Preferatul producatorilor si berarilor vestici, cutia din aluminiu cucereste noi piete in Europa de Est si in China.



Element decorativ

Atractia pentru cutiile din aluminiu este puternica. Este robusta, luminoasa si usor de reciclat. Da impresia de calitate consumatorilor si poate folosi ca element decorativ care in plus atrage si consumatorii.

Berarii din Vest, care se inghesuie sa patrunda pe piata ruseasca, s-au folosit de ambalajele din aluminiu pentru a-si distinge produsele premium de berile imbuteliate local.

Rexam, grupul cu sediul la Londra care este cel mai mare producator de conserve, spune ca un trend asemanator s-a remarcat si pe piata din China. Cu vanzari de 1,06 miliarde de lire (1,56 de miliarde de euro) in prima jumatate a anului la bauturi, inclusiv conserve din otel, Rexam spune ca detine 23% din piata mondiala.

La nivel global, Ball Corporation of America este producatorul numarul doi, cu o cota de piata estimata la 20%, urmata de Crown Holdings, cu 14 procente, si de Metal Containers Corporation, o divizie a producatorului de bere Anheuser-Busch International, cu 12%. Can-Pack, un nou venit din Polonia, se extinde agresiv in Europa de Est.

Totusi, penetrarea conservelor din aluminiu difera semnificativ in functie de regiune.

Piata din America de Nord, care consuma 109 miliarde de conserve pe an, apartine aproape in exclusivitate aluminiului.

In Europa de Vest este preferat otelul, dar aluminiul castiga din ce in ce mai mult teren.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO