Business Internaţional

Armani declanseaza o noua revolutie franceza

25.01.2005, 00:00 21



Designerul italian Giorgio Armani s-a lansat in creatia de haute-couture si a declansat o noua revolutie, informeaza Europe Intelligence Wire. El a mai influentat decisiv industria modei acum 30 de ani cand a introdus costumele bej in garderoba femeii de afaceri. La varsta la care altii se retrag din afaceri Armani (70 de ani) a debutat ca couturier cu un show care a deschis prezentarile de haute couture din capitala Frantei. In stilul sau tipic, Armani, care detine un imperiu de 2 mld $ (1,53 mld euro), face lucrurile asa cum vrea. El a inlaturat conventiile din industria franceza de haute couture, care dateaza din 1868, el a pus in scena primul show de acest fel accentuand accesibilitatea creatiilor, prin atasarea listelor de preturi.



Daca ceilalti couturieri evita sa discute despre pretul creatiilor lor de haute couture, pe baza vorbei ca cine intreaba nu isi poate permite, Armani nu are nimic de ascuns.



Colectia sa de haute couture cu rochii de seara, pentru sezonul primavara-vara 2005, va avea preturi cuprinse intre 12.800 si 46.500 lire (18.400-66.900 euro), mult mai putin decat costa un costum de la Chanel sau o rochie de la Christian Dior.



Armani, care ii urmeaza lui Valentino, regretatului Gianni Versace si lui Gianfranco Ferre, cei care au patruns in citadela haute couture-ului francez, a sustinut doua show-uri pentru cei 200 de invitati din presa si cumparatori, si un al treilea show privat pentru 100 de clienti fideli.



Printre oaspeti s-au numarat actrita Penelope Cruz, Anna Wintour, editorul revistei Vogue, Olivier Martinez si Barbara Berlusconi, fiica premierului italian. Armani a investit o suma importanta de bani in acest proiect, stabilind un atelier la Milano, unde lucreaza 20 de artizani, fiind stiut faptul ca acest gen de colectii sunt realizate manual.



Armani, in forma, energic, a negat cultul pentru tineret care se pare ca a acaparat case importante precum Givenchy sau Rochas, care au angajat designeri de 20 de ani. El considera ca, desi acesti tineri sunt intens mediatizati, ei nu au experienta pentru a intelege femeia pentru care creeaza, o femeie bogata, care isi permite sa plateasca multi bani pentru o astfel de rochie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO