Business Internaţional

Armani extinde brandul A/X in toata lumea

28.11.2005, 16:23 32

Producatorul italian de bunuri de lux Giorgio Armani a declarat ca planuieste dublarea vanzarilor gamei de produse pentru tineret A/X Armani Exchange la 550 mil. dolari (460 mil. euro) in urmatorii trei ani, scrie The Wall Street Journal Europe.

Obiectivul va fi indeplinit prin deschiderea a 95 de magazine in toata lumea prin intermediul unui joint venture.

Como Holdings, care este detinut de o echipa de investitori din Singapore, a produs haine si a operat magazine cu licenta A/X din 1994. Conform contractului, unitatile erau detinute de o companie la care Armani avea o participatie de 25%. Armani si Como planuiesc dublarea numarului de magazine la nivel mondial, prin extinderea pe piete precum Marea Britanie, China si Japonia.

Miscarea scoate in evidenta modul in care companiile de lux, presate de succesul celor care practica preturi mai scazute, se straduiesc sa isi imbunatateasca metoda de distributie si sa atraga consumatorii, in special tineri.

"Moda de masa, in cadrul careia sistemul de distributie si de productie permite reinnoirea colectiei pe parcursul sezonului, devine o realitate in sectorul nostru", a spus Armani atunci cand a anuntat noua strategie. Prin realizarea unui joint venture cu Como, Armani spera sa lanseze mai mult de zece colectii si sa introduca noi produse, precum accesoriile, parfumurile si ochelarii sub marca A/X.

Anuntul scoate in evidenta si prezenta antreprenorilor asiatici in moda europeana. Como Holdings se afla in proprietatea unei echipe formate din sot si sotie, Christina Ong si Ong Beng Seng, care detin si un pachet de 52,7% din brandul de produse din piele Mulberry Group. Afacerea cu brandul A/X a consolidat relatia cu Armani.

Wang Xiao Lan, presedintele celei mai mari companii de publishing din Taiwan, detine brandul francez de lux Lanvin, iar producatorul YGM din Hong Kong a achizitionat compania franceza Guy Laroche anul trecut.

A/X, care vinde produse casual precum blugi sau jachete pentru barbati si femei, este una dintre acele marci create de designerul italian in ultimii ani.

A/X a fost conceput in special pentru piata americana, unde apetitul consumatorilor pentru produse casual era mai mare decat in Europa. Brandul a fost apoi extins pe inca 10 piete. Pentru acest brand s-au previzionat vanzari de 300 mil. dolari (251 mil. euro) in acest an.

Prin acest nou joint venture, Armani doreste sa extinda brandul pe pietele din Asia precum Japonia si China, dar si in Orientul Mijlociu si America de Sud. Armani se gandeste si la piata din Marea Britanie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO