Business Internaţional

Asia si Rusia ridica piata aeronavelor

18.06.2007, 21:10 13

Boeing, cea de-a doua mare companie producatoare de avioane comerciale, si-a majorat valorile preconizate pentru livrarile de aeronave in urmatorii 20 de ani cu 5,2% datorita cresterii masive a cererii de avioane comerciale in Asia si Rusia.
Producatorii de aeronave vor livra peste 28.600 de avioane comerciale in urmatorii 20 de ani, spre deosebire de cele 27.200 estimate de catre analistii Boeing anul trecut, scrie Bloomberg. Aceasta valoare reprezinta vanzari in valoare de pana la 2.800 mld. $ (2.097 mld. euro), in crestere de la suma de 2.600 mld. $ (1.947 mld. euro) estimata in 2006.
Companiile aeriene din Asia vor genera pana la 36% din vanzarile de avioane comerciale, sustinute in special datorita cererii tot mai mari de zboruri low-cost. Piata nord-americana va reprezenta 26% din totalul vanzarilor, in timp ce 25% vor fi achizitionate de catre companii din Europa sau Rusia. America Latina, Orientul Mijlociu si Africa vor reprezenta 13%.
Estimarile, care acopera perioada intre 2007 si 2026, au fost publicate inaintea Salonului Aeronautic de la Paris, ce va avea loc saptamana viitoare.
Costurile combustibililor in crestere au dus la cresterea numarului de aeronave achizitionate pentru a le inlocui pe cele vechi, care au un consum de combustibil mai ridicat. Liniile aeriene doresc sa economiseasca cat mai multi bani cu ajutorul noilor avioane mult mai economice precum Boeing 787 Dreamliner si Airbus A350.
Companiile aeriene din Rusia doresc sa-si mareasca flotele deoarece avioanele actuale, fabricate inainte de 1990, sunt depasite din punct de vedere tehnologic si impiedica expansiunea economica a tarii, potrivit ministerului transporturilor de la Moscova.
Cele mai mari doua linii aeriene din Rusia, OAO Aeroflot si S7 Airlines, isi extind flotele pe masura ce traficul aerian se va dubla pana in 2015. Liniile aeriene rusesti au transportat in 2006 peste 38 de milioane de pasageri, in crestere cu 8,3% fata de 2005.
Compania Boeing, al doilea mare producator de avioane comerciale la nivel mondial, a obtinut de la compania Aeroflot o comanda in valoare de aproximativ 3 miliarde de dolari pentru 22 de avioane din clasa 787 Dreamliner. Airbus, principalul rival al celor de la Boeing, a obtinut de la Aeroflot in luna martie garantia ca va cumpara 22 de avione din clasa A350 pentru 4,4 miliarde de dolari, dupa o competitie cu Boeing care a durat peste un an.
Totusi, previziunile pentru livrarile de aeronave cu peste 400 de locuri au scazut la 960 de unitati, in comparatie cu valoarea intiala estimata de Boeing de 990. Aceasta categorie include atat versiunea destinata transportului de persoane, cat si cea de marfa a lui Boeing 747 si noul A380 de la Airbus, ce poate transporta pana la 550 de pasageri.
Boeing a majorat estimarile pentru aeronavele cu un singur culoar, care pot transporta intre 90 si 240 de pasageri cu 6,7%, la 17.650 de unitati, in crestere de la 16.540 preconizate anul trecut. In aceasta categorie se inscriu avioanele Boeing 737 si Airbus A320.
Livrarile de aeronave cu doua culoare sunt estimate la un total de 6.290 de unitati, in crestere cu 1% fata de cifrele de anul trecut. Din aceasta clasa fac parte modelele A330 si A350 de la Airbus si 777 si 787 de la Boeing.
Estimarea de crestere a traficului aerian este de 5% pe an, in urmatorii 20 de ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO