Business Internaţional

Asiaticii isi masoara timpul doar cu ceasuri elvetiene

22.06.2005, 19:20 21

Exporturile de ceasuri elvetiene au inregistrat, in luna mai, cea mai ridicata rata de crestere din ultimii cinci ani datorita vanzarilor mari la ceasurile de lux, din Japonia, Hong Kong si Statele Unite, informeaza Bloomberg.

Valoarea exporturilor de ceasuri a crescut cu 29% fata de anul trecut, pana la 1,03 miliarde de franci elvetieni (0,66 miliarde de euro), conform informatiilor oferite de Biel, federatia ce monitorizeaza evolutia pietei ceasurilor din Elvetia. Rezultatele sunt si mai surprinzatoare in conditiile in care, in ultimele cinci luni, exporturile elvetiene au urcat cu 14%, pana la 4,5 miliarde de franci elvetieni (2,9 miliarde de euro).

Cele mai importante companii producatoare de ceasuri de lux din Elvetia, Swatch Group si Richemont, au fost puternic influentate de cresterea exporturilor.

Presedintele grupului Swatch, Nicolas Hayek, spunea luna trecuta ca se asteapta la o crestere semnificativa a incasarilor anul acesta datorata deschiderii de noi magazine in cele mai importante orase din Asia, precum Tokio, Shanghai si Beijing.

Swatch Group nu este doar un producator de ceasuri. Sectorele de produse electronice, mecanica, telecomunicatiile si sectorul auto constituie de asemenea obiecte de activitate ale grupului. In domeniul serviciilor, Swatch se ocupa de cronometrare la cele mai importante evenimente sportive din intreaga lume, inclusiv la Jocurile Olimpice.

Swatch Group a fost constituit in 1983 prin fuziunea a doi producatori de ceasuri din Elvetia, ASUAG si SSIH. Numele actual al companiei a fost adoptat abia in 1998, cand s-a renuntat la numele de SMH Swiss Corporation for Microelectronics and Watchmaking Industries datorita incapacitatii de adaptare a acestei prescurtari in alte limbi.

Reprezentantii Richemont, al doilea producator de bunuri de lux din lume, au declarat luna aceasta ca profitul anual al companiei a urcat cu aproximativ 30%, iar vanzarile pe lunile aprilie si mai au crescut si ele cu 15%. Compania a inregistrat vanzari spectaculoase in Asia pentru ceasurile Piaget si Vacheron Constantin, a caror valoare depaseste 20.000 de dolari (16.350 de euro).

Richemont este unul dintre cei mai importanti producatori de bunuri de lux din lume. El s-a facut remarcat in special datorita bijuteriilor, ceasurilor si instrumentelor de scris de lux. Compania detine unele dintre cele mai prestigioase marci din aceste domenii, precum Cartier, Van Cleef & Arpels, Piaget, Vacheron Constantin, Dunhill si Montblanc.

Richemont, care detine deja 18,3% din actiunile companiei British American Tabacco, a cumparat de curand, conform unui comunicat de presa, filiala Hacket a unei firme de investitii spaniole. Insa reprezentantii companiei spun ca eventualele imbunatatiri ale situatiei financiare datorate acestei achizitii vor aparea abia in martie 2006.

Exporturile de ceasuri catre Statele Unite, cea mai mare piata de desfacere din acest domeniu, au crescut cu 44%, pana la 190,2 milioane de franci elvetieni (123,15 milioane de euro).

Hong Kong se situeaza pe locul al doilea, cu o crestere de 25% a exporturilor la ceasurile de lux, pana la 159,8 milioane de franci elvetieni (102,8 milioane de euro). Si in Japonia ele au crescut cu 52%, dar valoarea exporturilor este de numai 103,7 milioane de franci elvetieni (67,13 milioane de euro).

Actiunile companiei Richemont au urcat cu 15% anul acesta, mai putin decat cresterea de 5,9% inregistrata de Swatch Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO